لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

واژگونی قایق امداد در گمیشان؛ دو تا شش نفر مفقود شده‌اند


هلال احمر ایران از واژگونی یک فروند قایق در گمیشان استان گلستان خبر داده است، منطقه‌ای که در روزهای اخیر با سیل بزرگی مواجه بوده است. از شمار افراد مفقود شده گزارش‌های مختلفی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سرنشینان این قایق امدادگران و سیل‌زدگان شهرستان گمیشان بودند که همه آنها نجات یافته‌اند به جز دو نفر که مفقودند. این در حالی‌ست که سرپرست استانداری گلستان تعداد مفقودان را سه نفر اعلام کرده است.

با این حال خبرگزاری ایسنا اسامی شش سرنشین مفقود شده و ۱۸ سرنشین نجات یافته این قایق را منتشر کرده است.

برخی منابع نیز تعداد سرنشینان قایق را تا ۲۶ نفر عنوان کرده‌اند. این میان هلال احمر استان گلستان نخست در توییتی نوشت: «قایقی با ۱۷ سرنشین در مسیر گمیشان در حال تخلیه سیل بود که واژگون می‌شود.» توییت بعدی این سازمان اما می‌گوید که در جریان این حادثه ۲۵ نفر آسیب دیده‌اند که تاکنون ۱۶ نفر آنان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

به گفته هلال احمر، این قایق در گمیشان، ناردانلی به قره کیله، منطقه تپه نقره‌ای در ساعت ۱۰ شب سه‌شنبه ۶ فروردین واژگون شده و « عملیات برای یافتن بقیه سرنشین‌ها ادامه دارد».

گزارش ایرنا جزییات بیشتری به دست می‌دهد. این گزارش از قول علیرضا حسینی، معاون فرماندار گمیشان، می‌گوید که «بیشتر سرنشینان این قایق را بومیان منطقه و تعدادی از امدادگران حاضر از سایر شهرستان‌‌های استان گلستان تشکیل می‌دادند.»

این مقام استان گلستان همچنین گفته که «به دلیل تردد زیاد و ازدحام جمعیت و بعضا استفاده بیش از ظرفیت قایق‌ها روز سه‌شنبه چند حادثه مشابه دیگر هم رخ داده که هیچ یک از آنها تلفات و حتی مصدوم نداشته است».

مردم گمیشان برای جلوگیری از ورود آب رودخانه گرگانرود به داخل شهر مشغول ساخت سیل بند هستند.

مقامات ایران پیش از این دستور تخلیه گمیشان را صادر کرده بودند. سیل در روزهای بخش‌های گسترده‌ای از استان گلستان را در هم کوبیده است.

در سیل‌های چند روز اخیر در ایران ۳۲ نفر در شیراز و استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان، جان خود را از دست داده‌اند.

سیل همچنین خسارات زیادی به چندین استان ایران وارد کرده است.

در همین حال رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ایران اعلام کرد که دولت ۷۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت خواهد کرد.

محمد باقر نوبخت در مصاحبه با تلویزیون ایران گفت که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام، با سود کم نیز به آسیب دیدگان از سیل پرداخت خواهد شد.

به گفته آقای نوبخت، دولت پنج میلیارد تومان هم برای پرداخت نقدی خسارات به مسافرانی که در استان فارس از سیل آسیب دیده‌اند، تصویب کرده است.

وی همچنین گفت که دولت خسارت خودروهایی را که مشمول بیمه نمی‌شوند نیز پرداخت می‌کند.

XS
SM
MD
LG