لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

ظریف جمعه به نیویورک می‌رود


در روزهای گذشته خبرهایی درباره عدم صدو ویزای سفر به آمریکا برای وزیر امور خارجه ایران منتشر شده بود
در روزهای گذشته خبرهایی درباره عدم صدو ویزای سفر به آمریکا برای وزیر امور خارجه ایران منتشر شده بود

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران خبر داده که محمدجواد ظریف روز جمعه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل خبر داده که دولت آمریکا به حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران نیز برای سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا داده است.

مقام‌های دولت ایران، روز چهارشنبه ۲۷ شهریور گفته‌ بودند که ویزای سفر محمدجواد ظریف و حسن روحانی هنوز صادر نشده و احتمال لغو این سفرها وجود دارد.

در واکنش به چنین خبرهایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۲۷ هفت شهریور گفت به نظر او می‌باید برای هیات همراه حسن روحانی، ریاست جمهوری ایران برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ویزا صادر شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۹ مرداد امسال در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، را مورد تحریم قرار داده است.

هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه، ۲۶ شهریور، در مقر این سازمان در نیویورک آغاز شد.

بنا بر برنامه‌ای که از پیش تعیین شده، قرار است سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه دوم مهر برگزار شود و حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، نیز یک روز بعد در این مجمع سخنرانی کند.

XS
SM
MD
LG