لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۲

توقف استقلال در ورزشگاه آزادی و شعار هواداران علیه وزیر ورزش


هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری چهار بازی به پایان رسید. هر چهار بازی مساوی شد و سه مسابقه به تساوی بدون گل انجامید.

به این ترتیب سایپا با تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت. فولاد، پرسپولیس و ذوب آهن نیز با سه امتیاز در رده‌های بعدی‌اند.

استقلال در برابر پیکان با تساوی بدون گل متوقف شد. وینفرید شفر تیمش را با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه وارد زمین کرد.

نسبت به ترکیب اصلی فصل قبل استقلال مامه بابا تیام، روزبه چشمی، مجید حسینی، داریوش شجاعیان، امید ابراهیمی و امید نورافکن یا مصدوم‌اند یا از تیم جدا شده‌اند.

مهدی پاشازاده مدافع سابق استقلال و تیم ملی به عنوان کارشناس پخش زنده این بازی، عملکرد هر دو تیم را ناامید کننده ارزیابی کرد.

هواداران استقلال که وزیر ورزش را مقصر اصلی ناکامی تیم خود در فصل نقل و انتقالات می‌دانند، در جریان بازی از دو سمت ورزشگاه علیه مسعود سلطانی‌فر شعار می‌دادند. صداوسیما در حین شعارها صدای پخش زنده را قطع می‌کرد.
با شدت گرفتن شعارها، برخی مامورین حراست مشغول تصویربرداری از تماشاگران شدند.

در پایان بازی وقتی امیرحسین فتحی مدیر استقلال در حال خروج از جایگاه ویژه بود، هواداران نزدیک به جایگاه با پرتاب اشیا و سردادن شعار به او اعتراض کردند. عدم جذب بازیکنان شاخص و ناتوانی در تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی، اعتراض اصلی هواداران استقلال است.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، علی کریمی (رضا آذری) فرشید اسماعیلی، سجاد آقایی (الله‌یار صیادمنش) وریا غفوری (فرشاد محمدی‌مهر) و روح‌الله باقری به میدان رفتند.

در سایر دیدارها نفت مسجدسلیمان بعد از سه دوره غیبت در لیگ برتر، با هدایت عبدالله ویسی مقابل تراکتورسازی به تساوی بدون گل رسید.

سپاهان اصفهان در دیداری بدون تماشاگر مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی بدون گل رضایت داد. امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان گفت کیفیت بازی در حد لیگ دسته اول بود.

قلعه‌نویی با اعلام اینکه چهل سال است در ایران "شخص" تصمیم می‌گیرد، از محرومیت تماشاگران انتقاد کرد و گفت ما را محروم کردند و گذشت، اما خواهش می‌کنم تراکتورسازی و صنعت نفت را از هوادارانش محروم نکنید.

گسترش تبریز و استقلال خوزستان تنها بازی گل‌دار جمعه را رقم زدند و با تساوی یک بر یک به کار خود خاتمه دادند.

پیشتر گفته شده بود با توجه به مدیریت مشترک گسترش و تراکتور که مغایر با قوانین است، این تیم با نام ماشین سازی به میدان خواهد آمد اما این اتفاق رخ نداد.

XS
SM
MD
LG