لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۰

آغاز لیگ برتر فوتبال ایران: پرسپولیس با پیروزی آغاز کرد


هجدهمین دوره لیگ‌ برتر فوتبال ایران پنج‌شنبه شب با برگزاری چهار بازی آغاز شد و سایپا، ذوب آهن، فولاد و پرسپولیس مقابل رقبای خود به پیروزی دست یافتند.

پرسپولیس و پدیده در مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر به اتمام رسید.

در دقیقه ۸ پرسپولیس روی حرکت سیامک نعمتی صاحب ضربه پنالتی شد تا علی علیپور توپ را در خلاف جهت شیرجه دروازه‌بان پدیده وارد دروازه کند.

خبرگزاری مهر در گزارش خود به قطع آب در ورزشگاه امام رضا و اعتراض تماشاگران به مشکل بی آبی اشاره کرده است.

بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، محمد انصاری، بشار رسن، علی علیپور و سیامک نعمتی بازیکنان پرسپولیس در این بازی بودند.

سرمربی پرسپولیس گفت: «امیدواریم در بازی‌های بعدی هجومی‌تر بازی کنیم. همه جای دنیا تیم‌ها در بازی‌های نخست ناآماده‌اند. بازیکنان جام جهانی هنوز آماده نیستند. فرشاد احمدزاده، وحید امیری، صادق محرمی و مسلمان را هم دیگر نداریم. انتظار دارم در لیگ قهرمانان آسیا با بهترین شرایط بدنی حاضر باشیم.»

برانکو ایوانکوویچ درباره حاشیه‌های سوپرجام گفت: «ما سوپر جام را بردیم و قهرمان شدیم. آماده بازی بودیم. می‌خواستیم در زمین قهرمان شویم اما حریف آماده نبود.»

نساجی قائم‌شهر که از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده در اولین بازی‌اش با یک گل مغلوب ذوب آهن اصفهان شد.

شاگردان امید نمازی نساجی را با هدایت جواد نکونام و در حضور پر شور چندین هزار هوادار قائم‌شهری شکست دادند.

گابریل هرناندز مهاجم جدید و هندوراسی ذوب‌آهن تک گل بازی را به ثمر رساند.

سایپا با سه گل از سد سپیدرود رشت گذشت. آرش رضاوند، علی دشتی و آرمان رمضانی گل‌های شاگردان علی دایی را به ثمر رساندند. یک پنالتی را هم مهدی ترابی از دست داد.

علی دایی در نشست خبری گفت: «از خداداد عزیزی سرمربی سپیدرود عذرخواهی کردم. برد و باخت ذات فوتبال است. به خاطر مسائل انضباطی رضا اسدی را کنار گذاشتم. باید تکلیفش معلوم شود. من بازیکن ۱۶ ساله هم دارم. هر کسی خوب باشد به او میدان می‌دهم.»

فولاد خوزستان دو بر یک مقابل پارس جم پیروز شد. در حالی که بازی تا دقایق پایانی با حساب یک بر یک دنبال می‌شد. حسن بیت سعید و مجید لطفی (گل به خودی) برای فولاد گل زدند و رضا علیاری برای پارس.

سیروس پورموسوی سرمربی فولاد گفت: «حریف بازی مستقیم انجام می‌داد و هافبک‌های ما از بازی خارج شده بودند. تلاش می‌کنیم این ضعف را جبران کنیم. نیاز به کار ترکیبی داریم.»

XS
SM
MD
LG