لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۵

دفاع طائب از قالیباف؛ افشاگر سیسمونی‌گیت «از نزدیکان رئیسی بود»


مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار
مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار

شبکه خبری ایران اینترنشنال روز جمعه، ۱۶ اردیبهشت، خبر داد فایلی صوتی در اختیار دارد که در آن مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار، ضمن دفاع از محمدباقر قالیباف، افشاگر جنجال سیسمونی‌گیت را از نزدیکان رئیس جمهور معرفی می‌کند.

بر اساس گزارش ایران اینترنشنال، آقای طائب در این فایل صوتی که در یک «جمع خصوصی» تهیه شده می‌گوید که سفر جنجالی خانواده رئیس مجلس به ترکیه توسط برادر داماد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، افشا شده است.

در هفته‌های اخیر به دنبال انتشار تصاویر همسر، دختر و داماد آقای قالیباف در فرودگاه بین‌المللی تهران همراه با «بار زیاد» حاوی وسایل نوزاد، در شبکه‌های مجازی گزارش‌های تائیدنشده‌ای هم از خرید دو دستگاه آپارتمان به نام محمدرضا بحیرایی، داماد او، منتشر شد.

هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خود در نخستین واکنش رسمی به این جنجال که به سیسمونی‌گیت معروف شد ادعا کرد که افشاگران خبر خرید سیسمونی برای ایجاد موج تخریب گسترده‌تر علیه او و خانواده‌اش، «گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند».

پیش از این اظهار نظر مستقیم، نزدیکان او مدعی شده بودند که انتشار گزارش‌های تایید نشده در ارتباط با سفر خانواده‌اش از اقدامات پشت پرده یک «محفل امنیتی» بوده است.

با این حال بر اساس فایل صوتی که در دست ایران اینترنشنال است، سفر خانواده قالیباف به ترکیه توسط میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی، افشا شده و به گفته مهدی طائب «مطمئن نیستیم که وزارت اطلاعات در این باره نقشی داشته» است.

مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار و برادر رئیس سازمان اطلاعات سپاه، در این فایل همچنین از سفرهای پیشین محمدباقر قالیباف «به ترکیه در همکاری با سپاه قدس» خبر داده و گفته است که «قالیباف پیش از این به همراه خانواده سفرهایی به ترکیه داشته و این سفرها مرتبط با امور پشتیبانی از قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است».

تاکنون خبری از سفر یا سفرهای آقای قالیباف به خارج از کشور در ارتباط با نیروی برون‌مرزی سپاه پاسداران منتشر نشده بود.

مهدی طائب در دفاع از محمدباقر قالیباف می‌گوید: «عدالتخواهان، جبهه پایداری، حامیان احمدی‌نژاد، و اصلاح‌طلبان دست به دست هم داده‌اند که قالیباف بار دیگر رئیس مجلس نشود.»

او همچنین اشاره به «دست‌خطی» می‌کند که رهبر جمهوری اسلامی در دفاع از صلاحیت آقای قالیباف برای ریاست مجلس نوشته است.

اظهارات فرمانده قرارگاه عمار در آستانه انتخابات مجدد در مجلس برای تعیین هیئت رئیسه منتشر می‌شود. انتخابات هیئت رئیسه مجلس در خردادماه برگزار می‌شود.

افشای سفر خانواده قالیباف که در شبکه‌های مجازی فارسی‌زبان نیز سروصدای زیادی ایجاد کرد، موجب طرح دوباره پرونده‌های فساد اقتصادی پیشینی شد که نام قالیباف در آنها نیز مطرح بود.

از جمله فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران و نقش مستقیم رئیس کنونی مجلس در آن. رادیوفردا در بهمن‌ماه سال گذشته فایلی صوتی از جلسه محرمانه در این باره منتشر کرد.

منابع: ایران اینترنشنال، رادیوفردا/ ف. دو.
XS
SM
MD
LG