لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۴۲

نسرین ستوده قرار وثیقه ۶۵۰ میلیون تومانی را نپذیرفت


نسرین ستوده به «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است
نسرین ستوده به «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است

همسر نسرین ستوده خبر داد که برای این وکیل دادگستری وثیقه ۶۵۰ میلیون تومانی صادر شده اما او این وثیقه را «متناسب» با اتهامات خود نمی‌داند و آن را قبول نکرده است.

رضا خندان روز شنبه ۲ تیر در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که نسرین ستوده به «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است.

گفت‌وگوی بکتاش خمسه‌پور با رضا خندان، همسر نسرین ستوده
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:52 0:00
لینک مستقیم


به گفته آقای خندان، برای این وکیل دادگستری در روز اول بازداشت وثیقه ٦٥٠ میلیون تومانی صادر شده، اما خانم ستوده اتهامات را «بی اساس و ساختگی» خوانده و همچنین وثیقه تعیین شده را «متناسب» با اتهامات نمی‌داند.

وی گفت که خانم ستوده این وثیقه‌ را قبول نکرده و در بند عمومی زنان زندان اوین در بازداشت موقت است.

نسرین ستوده روز چهارشنبه ۲۳ خرداد بازداشت شد و پس از بازداشت در تماس تلفنی با همسرش خبر داد که به دلیل شکایت مهدی پِی‌تام، بازپرس پرونده شاپرک شجری‌زاده، در دادسرای کاشان بازداشت شده است.

شاپرک شجری‌زاده از دختران خیابان انقلاب روز ۱۸ اردیبهشت برای دومین بار درکاشان بازداشت شده بود. نسرین ستوده که وکالت خانم شجری‌زاده را بر عهده داشت در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اعتصاب غذای موکلش خبر داده بود. خانم شجری‌زاده روز ۲۶ اردیبهشت آزاد شد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد نسبت به بازداشت دوباره نسرین ستوده ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری او شده بود.

در همان روز برخی از فعالان مدنی در اعتراض به بازداشت این وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در مقابل زندان اوین تحصن کردند که تعدادی از آنها در حمله ماموران کتک خوردند و برای ساعاتی بازداشت شدند.

محمد نوری‌زاد، محمد ملکی، جعفر پناهی، داوود فرهادپور و فریده مرادخانی چهره‌هایی بودند که تصاویرشان مقابل زندان اوین منتشر شده است.

نسرین ستوده شهریور سال ۸۹ بازداشت و به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال زندان آزاد شده بود.

منابع: خبرگزاری ایسنا، رادیو فردا؛ ا.م/س.ن
XS
SM
MD
LG