لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۵

تاکید چندباره مقامات جمهوری اسلامی بر «نابودی» اسرائیل


یک روحانی ارشد در حکومت ایران بار دیگر تهدید کرد که تل آویو می‌تواند نابود شود. همزمان فرمانده ارشد سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه، ۱۹ مهرماه، از «ایستادگی ایران در کنار حزب‌الله» تا نابودی اسرائیل سخن گفت.

فرمانده سپاه همچنین تاکید کرد که ایران «در صورتی که در معرض خطر قرار گیرد، از پاسخ در خارج از مرزهای خود هرگز دریغ نخواهد کرد».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران و نماینده مجلس خبرگان رهبری، روز پنج‌شنبه گفت: «اگر آمریکا دست از پا خطا کند و (عربستان) سعودی را به جان ما بیندازد، باید بداند که تل آویو با خاک یکسان می‌شود».

احمد خاتمی در سخنانی در بجنورد، همچنین در دفاع از موشک های دوربرد ایران گفت: «پشتوانه ایستادگی ما و آنچه که مشت ما را محکم کرده است، این موشک‌ها است.»

همزمان، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران تاکید کرد که سپاه «تا فروپاشی رژیم منحوس صهیونیستی و محو کامل این جرثومه جنایت و خباثت، مصمم و استوار ایستاده و خواهد ایستاد».

جمهوری اسلامی ایران موجودیت اسرائیل را قبول ندارد و از آغاز روی کار آمدن خود با عباراتی مانند اظهارات فوق، از اسرائیل نام می برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، محمدعلی جعفری قول ایستادگی «برادران سپاه» در کنار نیروهای حزب‌الله تا نابودی اسرائیل را پنج‌شنبه در نامه ای به حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به مناسبت درگذشت مادر عماد مغنیه داده است.

فرمانده سپاه در نامه خود با ذکر عبارت «الیس صبح بقریب» ابراز اطمینان کرد که «به یقین، به آن (محو کامل اسرائیل) نزدیک و نزدیک‌تر شده‌ایم».

شمار دیگری از سران سیاسی و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی در دو روز اخیر مرگ آمنه سلامه، مادر عماد مغنیه، را به حسن نصرالله تسلیت گفته اند.

عماد مغنیه، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله، که به دلیل طرح ریزی عملیات تروریستی مرگبار در منطقه و جهان از سوی آمریکا، اسرائیل و ده‌ها کشور دیگر جهان تحت تعقیب بود روز ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق کشته شد؛ حزب‌الله ترور او را کار اسرائیل می داند.

بعد از مرگ عماد مغنیه، سران سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران ارتباط نزدیک خود با والدین و سایر بستگان عماد مغنیه را حفظ کردند؛ پدر مغنیه سال گذشته فوت شد و مادر او این هفته درگذشت.

فرمانده سپاه همزمان با ارسال نامه تسلیت به حسن نصرالله، پنج‌شنبه در مصاحبه ای نیز گفت: «ایران تا نابودی رژیم صهیونیستی، مقاوم خواهد بود و اکنون به آن زمانِ نابودی رژیم غاصب، نزدیک‌تر شده ایم.»

محمدعلی جعفری در این مصاحبه افزود: «اگر پیشتر توانایی ایران در دفاع از آسیای جنوب غربی و نه تسلط بر آن ۱۲ دقیقه بود، اکنون این زمان نیز کمتر شده است.»

به گزارش فارس، و به نقل از مصاحبه جعفری با شبکه خبری المسیره، متعلق به حوثی های یمن، او این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ بیان کرد.

آقای ترامپ در روزهای گذشته در جمع هوادارانش در ایالت آیووا گفت، تا پیش از آن که او به ریاست جمهوری برسد، «ایران می توانست در ۱۲ دقیقه خاورمیانه را به کنترل بگیرد، اما حالا ضعیف شده و برای بقای خود دست و پا می زند و در همه شهرهای ایران مردم شورش کرده اند».

محمدعلی جعفری در واکنش به این سخنان رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: «در صورتی که امنیت ما در معرض خطر باشد، از پاسخ در خارج از مرزهای خود هرگز دریغ نخواهیم کرد»؛ اما وی درباره این تهدید خود توضیح بیشتری نداد.

حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران، نیز پنج‌شنبه با اشاره به گفته فوق دونالد ترامپ گفت: «اعتراف دشمن حاکی از قدرت ایران است اما باید بداند ما هرگز خاورمیانه را اشغال نخواهیم کرد و با قدرت مان می توانیم در کمتر از ۱۲ دقیقه، خاورمیانه را از شر شیطان بزرگ نجات دهیم.»

به گزارش فارس، حسین سلامی در آیین معارفه فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدای تهران، افزود: «به ما می‌گویند موشک ها را زمین بگذارید و خوب می دانیم که آنها با رویای تسلط بر ما چنین حرف هایی می زنند، اما نمی دانند که ما هرگز ابزارهای قدرت خود را تضعیف و محدود نمی کنیم.»

حسین سلامی هفته گذشته نیز به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، توصیه کرد شنا کردن در دریا را تمرین کند زیرا به ادعای او، نتانیاهو به زودی چاره ای جز گریختن به دریا ندارد.

گفتارهای تهدیدآمیز سران تهران علیه اسرائیل و احتمال «نابودی تل آویو» و نیز ضربه احتمالی به منافع آمریکا در منطقه، در آستانه بازگشت دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران تشدید شده است.

آمریکا در میانه آبان‌ماه آینده با هدف «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» دور تازه تحریم ها علیه ایران را اجرایی می کند؛ دور پیشین تحریم ها از نیمه مردادماه پس از خروج رسمی دولت دونالد ترامپ از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران، اجرایی شد؛ امری که تاثیرات منفی جدی بر اقتصاد ایران گذاشته است.

XS
SM
MD
LG