لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۰

هشدار طائب درباره تلاش «عوامل نفوذی» برای ورود به مجلس


حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران
حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران

حسین طائب، ‌رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران، در مورد تلاش «عناصر» جریان «نفوذ» برای ورود به مجلس شورای اسلامی هشدار داد و جلوگیری از ورود «افراد ضدانقلاب و مفسد» به مجلس را «وظیفه» اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آقای طائب صبح روز پنج‌شنبه، ۲۳ آبان، این اظهارات را در همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس که در مشهد در حال برگزاری است، بیان کرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است دوم اسفند سال جاری در ایران برگزار شود و در روزهای اخیر با بازگشایی ستاد این انتخابات در وزارت کشور، موضوع انتخابات در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران پررنگ‌ شده است.

در همین زمینه رئیس سازمان اطلاعات سپاه به صراحت گفت: «جریان نفوذ یک جریان جدی است و ما وظیفه داریم در برابر جریان نفوذ، سد ایجاد کنیم، چرا که آنها می‌خواهند عناصر وابسته به خود را وارد مجلس کنند و ما وظیفه داریم مراقبت کنیم تا افراد ضدانقلاب و مفسد وارد مجلس نشوند.»

وی یکی از اقدامات «جدی دشمن» را «شبکه‌سازی در حوزه سیاسی و نفوذ در بدنه نظام» عنوان کرد و گفت که شورای نگهبان «مسئول جلوگیری از ورود شبکه نفوذ به درون نظام است».

مدیر اطلاعات سپاه منظور خود از «جریان نفوذ» را روشن نساخته و سند و مدرکی هم در اثبات گفته‌های خود ارائه نکرده است.

طائب در ادامه اظهارات خود مدعی شد که «دشمن» قصد دارد در حوزه نظارت استصوابی و به طور کلی نظارت، شورای نگهبان را مورد «هجمه» قرار دهد.

به گفته او، «امروز کشور ما در کانال امنیت کامل قرار دارد... و احساس فساد به احساس مبارزه با فساد تبدیل شده است و دشمن این را نمی‌خواهد، لذا قصد دارد که این فضا را از بین ببرد.»

رئیس سازمان اطلاعات سپاه به تلاش «دشمن» برای «کاهش مشارکت» از طریق «ناامیدی مردم» هشدار داد و افزود: «باید مراقبت‌های لازم هم انجام شود تا ضدانقلاب و عوامل نفوذی وارد مجلس نشوند و این هم به همت شورای نگهبان ان‌شالله محقق خواهد شد.»

یکی از انتقادها به شورای نگهبان در دوره‌های مختلف انتخاباتی، دخالت در روند انتخابات از طریق رد صلاحیت نامزدهای غیرهمسو بوده که این شورا این موضوع را رد می‌کند.


سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که آقای طائب رئیس بازوی اطلاعاتی آن است نیز همواره در معرض اتهام دخالت در انتخابات بوده، اما این سازمان این اتهام را رد می‌کند.

فرماندهان این نیرو می‌گویند در انتخابات، تنها به وظیفه خود که «حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی» است، می‌پردازند.

پیشتر در اسفندماه سال ۹۴ علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «نفوذِ جریانی» را این طور تعریف کرده بود: «نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت به‌ وسیله پول و جاذبه‌های جنسی با هدف تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و سبک زندگی» و «آماج نفوذ جریانی، نخبگان، افراد مؤثر، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران هستند».

اطلاعات سپاه مفسدان اقتصادی را «به کشور بازمی‌گرداند»

حسین طائب، ‌رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در بخش دیگری از اظهارات خود به برخورد این سازمان با «مفسدان اقتصادی» پرداخت و گفت: «ما مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم.»

وی بدون اشاره به نام خاصی اضافه کرد که مقابله با مفسدان اقتصادی، «دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد».

اظهارات وی پس از آن مطرح می‌شود که سخنگوی قوه قضاییه ایران از بازداشت و بازگرداندن رسول دانیال‌زاده، از متهمان پرونده‌های حسین فریدون و اکبر طبری به کشور خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی روز چهارشنبه، ۲۲ آبان، در مصاحبه با تلویزیون ایران گفت که آقای دانیال‌زاده «در خارج از کشور بازداشت نشده» و «خود پذیرفته بود که به کشور بازگردد».

به گفته وی، دانیال‌زاده «با طراحی و هدایت» نیروهای سپاه پاسداران «به کشور بازگردانده شد».

به گفته این مقام قضایی، رسول دانیال‌زاده بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته است.

خبر بازگرداندن این متهم اقتصادی به دنبال افزایش تنش‌ها میان دولت و قوه قضاییه جمهوری اسلامی بر سر چگونگی مبارزه با «مفسدان اقتصادی» منتشر شد.

مقام‌های دولت حسن روحانی، نهاد قضایی را به برخورد «جناحی» با پدیده فساد متهم می‌کنند؛ اتهامی که از سوی قوه قضائیه رد شده است.

منابع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG