لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۲

افزایش آمار قربانیان زلزله کرمانشاه به ۴۷۴ نفر


در آخرین ساعات سومین روز پس از زلزله مرگبار غرب کشور، خبرگزاری ایسنا آخرین آمار از تعداد قربانیان این زلزله را ۴۷۴ نفر اعلام کرد.

سه روز پس از زلزله‌ای که در کشورهای کویت و ترکیه نیز احساس شد، آمار قربانیان هم‌چنان بالا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اورژانس کشور در روز چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه، آخرین آمار قربانیان زمین‌لرزه در کرمانشاه را «۴۷۴ نفر» اعلام کرد.

طبق اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، آخرین آمار مصدومان زلزله غرب کشور نیز ۹۳۸۸ نفر است که «از این میان ۱۰۱۱ نفر در بیمارستان کرمانشاه بستری هستند».

روایت یک داوطلب امدادرسانی از میزان کمک‌های دولتی و غیردولتی به زلزله‌زدگان کرمانشاه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:50 0:00
لینک مستقیم

شامگاه یک‌شنبه، ۲۱ آبان‌ماه، زمین‌لرزه‌ای قوی در استان کرمانشاه رخ داد که در همدان، اراک، زنجان، سنندج، تبریز و چند شهر دیگر و نیز در مناطقی از عراق و دیگر کشورهای منطقه احساس شد.

پس از زمین‌لرزه اصلی، پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه داشته و دقایقی پس از آن، دو پس‌لرزه نسبتا بزرگ ۴.۶ ریشتری و ۴ ریشتری نیز رخ داد.

در پی این زمین‌لرزه، در حالی ‌که هزاران واحد مسکونی صد در صد تخریب شده، شهروندانی که خانه‌هایشان خراب نشده نیز به دلیل نگرانی از ریزش دیوارها همچنان در خیابان‌ها و خودورهای شخصی مانده‌اند.

در همین حال خبرگزاری ایسنا چهارشنبه شب به نقل از مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران گفت که «از مجموع ۱۱ هزار واحد مسکونی شهری و ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی فکر کنم حدود ده درصد بیمه باشند».

روز سه‌شنبه خبرگزاری تسنیم به نقل از محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، آمار واحدهای مسکونی تخریب‌شده در زلزله اخیر را «۳۰ هزار» واحد عنوان کرده بود.

XS
SM
MD
LG