لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۵

اردشیر امیرارجمند: همه راه‌های ارتباطی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را قطع کرده‌اند


اردشیر امیرارجمند، مشاور میرحسین موسوی که در خارج از ایران اقامت دارد در گفت‌وگو با رادیو فردا اعلام کرد که تمام راه‌های ارتباطی با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از سوی حکومت قطع شده است.

به گفته آقای امیرارجمند، «تمام محدودیت‌هایی که قبلا وجود داشته مجددا اعمال شده، محدودیت‌های جدیدی اعمال شده، کلیه ارتباطات آنها با بیرون قطع شده و در وضعیتی کاملا ایزوله‌ هستند و محدودیت‌هایی را که آنها دارند زندانیان دیگر ندارند.»

امیرارجمند: همه راههای ارتباطی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را قطع کرده‌اند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:58 0:00
لینک مستقیم

وب‌سایت کلمه که که رسانه نزدیک به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد محسوب می‌شود، روز دوشنبه ۸ اسفند از اعمال محدودیت‌های ناگهانی در زندان خانگی این دو رهبر جنبش سبز خبر داده و دلیل تشدید محدودیت‌ها را انتشار بیانیه‌های آن‌ها در حمایت از اعتراضات مردمی و «جنبش زن‌ زندگی آزادی» عنوان کرده بود.

اردشیر امیرارجمند به رادیو فردا می‌گوید که تمام راه‌های ارتباطی آقای موسوی و خانم رهنورد با خارج از زندان خانگی، قطع شده است.

او معتقد است که بیانیه اخیر میرحسین موسوی که خواستار برگزاری رفراندوم و تاسیس مجلس موسسان شده بود دلیل محدودیت‌های جدید است. آقای امیرارجمند می‌گوید: «می‌خواهند رابطه این دو عزیز را با جامعه قطع بکنند. بیانیه اخیر میرحسین موسوی، تاثیر مهمی را در چینش نیروها در داخل کشور داشته و یک افق روشن و جدیدی را به وجود آورده. به نوعی اپوزیسیون از خارج به داخل منتقل شده و نیروهای امنیتی و هسته سخت قدرت مایل نیست که در داخل کشور کسی بتواند مطالبات مردم را از طریق دموکراتیک دنبال بکند.»

به گفته مشاور میرحسین موسوی، «اگر سال ۵۷ مردم حق داشتند که نظام شاهنشاهی را تغییر دهند و نظام جدیدی را تاسیس بکنند امروز همان حق تعیین سرنوشت که غیرقابل لغو و مستمر است به آنها اجازه می‌دهد که نظام جدیدی را درخواست بکنند. خیلی هم معقول است درخواست شده که رفراندومی صورت بگیرد که مردم بگویند این نظام را می‌خواهند یا خواستار نظام دیگری هستند. اگر نظام دیگری می‌خواهند باید مجلس موسسان شکل بگیرد.»

میرحسین موسوی، از رهبران «جنبش سبز» شنبه ۱۵ بهمن ماه در بیانیه‌ای که از حصر منتشر کرد، خواستار برگزاری همه‌پرسی «آزاد و سالم» در ایران، «تشکیل مجلس موسسان» و «تدوین قانون اساسی جدید» شد که استقبال شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف را در پی داشت، از جمله حدود ۳۵۰ تن از فعالان سیاسی و رسانه‌ای که عمدتاً ساکن ایران هستند با اشاره به «یأس جامعه از اصلاح در چارچوب ساختار موجود» از پیشنهادات او حمایت کردند.

آقای موسوی در این بیانیه‌ تأکید کرده که حوادث «خونبار» ماه‌ها و سال‌های اخیر ایران نشان می‌دهد «اجرای بدون تنازل قانون اساسی، به عنوان شعاری که ۱۳ سال پیش بدان امید می‌رفت، دیگر کارساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت.»

زهرا رهنورد، همسر میرحسین‌ موسوی، نیز پیشتر خشونت حاکمیت علیه زنان را «نهایت خشونت و بی‌رحمی» توصیف کرده بود که «حتی در دیکتاتوری‌های قرون وسطی نیز سابقه ندارد.»

علاوه بر این، موسوی و رهنورد روز پنج‌شنبه هفدهم آذر ماه در بیانیه‌ای خطاب به حاکمیت نوشتند که «چوبه‌های دار جنبش مردم را متوقف نخواهد کرد.»

اردشییر امیرارجمند، به رادیو فردا می‌گوید: «آگر واقعا همه چیز همانطور که آقای خامنه‌ای می‌گوید گل و بلبل است و مردم شاد و خوشحال هستند و کشور دارد به قله پیشرفت می‌رسد، از چه ترس دارد؟ بگذارد مردم اظهار نظر کنند. از چه ترس دارد که مردم با میرحسین موسوی ارتباط داشته باشند؟ نشان می‌دهد که ادعاها نادرست است و خود آقای خامنه‌ای بیش از همه به نادرستی‌اش آگاهی دارد.»

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ تحت حصر قرار گرفتند و اکنون که بیش از دوازده سال از آن روز می‌گذرد، طولانی‌ترین حصر در تاریخ ایران رقم خورده است.

با وجود آن که یکی از شعارهای حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ «رفع حصر» از موسوی، رهنورد و همچنین مهدی کروبی بود، اما این شعار هرگز عملی نشد و آنها همچنان بدون محاکمه و برگزاری هیچ گونه دادگاهی در زندان خانگی به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG