لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۱۰

پلیس تهران: دریافت‌کنندگان پیامک کشف حجاب در خودرو با تعهد کتبی آزاد می‌شوند


تجمع احضار شدگان با پیامک «کشف حجاب در خودرو» در خیابان وزرای تهران.
تجمع احضار شدگان با پیامک «کشف حجاب در خودرو» در خیابان وزرای تهران.

رئیس پلیس تهران بزرگ ارسال پیامک «کشف حجاب در خودرو» به تعدادی از شهروندان را تایید کرد و گفت که دریافت‌کنندگان این پیام پس از مراجعه به پلیس با «تعهد کتبی» آزاد می‌شوند اما در صورت «تکرار» این اقدام، به دادگاه معرفی خواهند شد.

صدها نفر از مالکان خودرو در تهران در روزهای گذشته پیامکی را دریافت کرده‌اند که آنها را به «کشف حجاب در خودرو» متهم کرده و خواستار مراجعه آنها به «پلیس امنیت اخلاقی» شده است.

در همین حال حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ عصر روز پنج شنبه، پنجم اردیبهشت، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفت که دریافت کنندگان این پیامک‌ پس از مراجعه به پلیس امنیت «با اخذ یک تعهد کتبی مرخص می‌شوند».

وی اضافه کرد: «در صورتیکه برای بارهای بعدی این اقدام در خودروی آنان مشاهده شود نسبت به تشکیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضایی اقدام می‌شود».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حضور دریافت کنندگان این پیامک در روز پنج شنبه در مقابل پلیس «امنیت اخلاقی» در خیابان وزرا (خیابان خالد اسلامبولی)، باعث ترافیک در این منطقه شد.

با این حال آقای رحیمی گفت که «ازدحام مراجعه کنندگان به پلیس امنیت اخلاقی مورد خاصی نبود» و « این مراجعه به خوبی مدیریت شد و هم اکنون مشکلی وجود ندارد».

به گفته آقای رحیمی، این پیامک‌ها برای مالکان خودروها ارسال شده و «ممکن است کسانی که کشف حجاب کرده اند مسافر باشند اما پلیس امنیت اخلاقی در این زمینه راننده خودرو را می‌شناسد».

​هفته گذشته حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران، از آغاز «گشت نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی» با استفاده از بیش از هفت‌هزار نیروی زن و مرد خبر داده بود.

با این حال آقای رحیمی گفت که «رصد خودروهای حامل افراد هنجارشکن با چشمان غیرمسلح انجام می شود».

وی اعلام کرد که نیروی انتظامی سخنان کسانی را که نسبت به این اتهام اعتراض دارند می‌شنود و « در صورت اثبات بی گناهی آنان مشکلی نیست».

در سال‌های اخیر نیز مقامات نیروی انتظامی از توقیف ده‌ها هزار خودرو به دلیل «کشف حجاب» سرنشینان آن خبر داده‌اند.

بر اساس «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» که سال ۹۴ ابلاغ شد نیز اماکنی که «بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست».

با استفاده از خبرگزاری ایرنا، شبکه های اجتماعی و رادیو فردا /ا.م/ خ
XS
SM
MD
LG