لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

سپاه از کشته شدن «پنج عضو یک گروه تروریستی» در جوانرود کرمانشاه خبر داد


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه ۲۰ تیر از درگیری نیروهای خود با گروهی که آن را «تروریست» نامید در منطقه جوانرود استان کرمانشاه خبر داد که در مجموع شش کشته بر جای گذاشته است.

اطلاعیه‌ روابط عمومی نیروی زمینی سپاه می‌گوید که این گروه «از طریق مرزهای غربی» قصد نفوذ به خاک ایران را داشت اما «پس از قرار گرفتن در تور اطلاعاتی و عملیاتی» سپاهی‌ها، «به طور کامل منهدم شد».

این اطلاعیه می‌افزاید که طی این عملیات پنج نفر از اعضای گروه مورد اشاره کشته شدند و «همچنین مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات، تجهیزات و لوازم ارتباطی از این تیم تروریستی کشف و ضبط شد».

نیروی زمینی سپاه در این اطلاعیه به تلفاتی که خود در این درگیری داشته اشاره نکرده، اما روابط عمومی قرارگاه اشرف نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه جداگانه‌ای که منتشر کرده از کشته شدن یکی از نیروهای خود به نام «محمدخان سلیمانی‌نسب» خبر داده است.

هیچ کدام از این اطلاعیه‌ها به نام و تعلق تشکیلاتی گروه یادشده اشاه نمی‌کند. جوانرود در مرز ایران و عراق و جنوب شهرستان پاوه واقع شده است.

تنها یک روز قبل از این رخداد خبرگزاری‌های داخلی از درگیری نیروهای سپاه با نیروهای «حزب کردستان» در حوالی پیرانشهر استان آذربایجان غربی خبر داده بود که طی آن سه نفر از اعضای سپاه با نام‌های حاصل احمدی، ستار پیروتی و امید ملازاده کشته شدند.

این درگیری‌ها در حالی رخ داده که همزمان گزارش‌هایی از مذاکرات احزاب کرد و حکومت ایران با میانجی‌گری یک موسسه نروژی فعال صلح منتشر شده است.

در این گزارش‌‌ها از «حزب دمکرات کردستان»، «حزب کومله کردستان»، «حزب کومله زحمتکشان کردستان ایران» و «حزب دمکرات کردستان ایران» به عنوان طرف‌های احتمالی گفت‌وگو با ایران به میان آمده است.

منبع: سپاه نیوز، رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG