لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۹

اعتراض کانون صنفی معلمان ایران به طرح محدودسازی اینترنت


کانون صنفی معلمان ایران روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به طرح محدودسازی اینترنت، پیاده‌سازی «الگوی حکمرانی کره شمالی و چین» را در ایران «ناممکن» خواند.

در بیانیه این کانون آمده است که طراحان طرح محدودسازی اینترنت موسوم به «صیانت از فضای مجازی» به خوبی می‌دانند که این طرح «با منافع و مصالح عمومی جامعه» مغایرت دارد.

این بیانیه می‌افزاید که اجرای چنین طرحی «مشکلات بخش‌های وسیعی از جامعه را به نهایت می‌رساند» و صرفاً تامین‌کننده «منافع برخی باندهای قدرت» خواهد بود.

کانون صنفی معلمان در پایان خواستار «مخالفت جدی» نهادهای مدنی با تصویب احتمالی طرح صیانت از فضای مجازی شده است تا از اجرای سیاست‌های مخاطره‌آمیز «مجموعه‌ای تمامیت‌خواه» در کشور جلوگیری شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رأی‌گیری در روز ششم مرداد ماه سال جاری، طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» را یک مرحله به احتمال اجرای آن نزدیک‌تر کردند.

منتقدان می‌گویند حامیان این طرح به دنبال اعمال فیتلرینگ گسترده‌تر و پس از آن جایگزینی برخی اپلیکیشن‌های داخلی هستند.

طرح «صیانت از فضای مجازی» پس از آن در دستور کار قرار گرفت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنانی فضای مجازی در ایران را «ول و رها» خواند و از محدود نکردن آن توسط نهادهای مسئول انتقاد کرد.

با استفاده از کانال تلگرامی کانون صنفی معلمان ایران و وب‌سایت رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن
XS
SM
MD
LG