لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۰

والیبال ایران بازی بُرده را به لهستان واگذار کرد


شکست تیم ملی والیبال ایران در برابر حریفان لهستانی
شکست تیم ملی والیبال ایران در برابر حریفان لهستانی

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، در حالی‌که دو سِت از لهستان پیش بود، با نتیجه سه بر دو مغلوب حریف خود شد.

لهستانی‌ها که در گام نخست فرانسه مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کرده بودند، دومین پیروزی را به دست آوردند.

بازیکنان ایران در شرایطی از ست سوم تحلیل رفتند که روز چهارشنبه استراحت داشتند اما لهستان چهار ست سنگین را مقابل فرانسه سپری کرده بود. به نحوی که ست سوم آن بازی با نتیجه نامتعارف ۳۵-۳۳ به پایان رسیده بود.

شکست ایران در برابر لهستان، بیست و هفتمین تقابل والیبال دو کشور بود که حاصلش ۱۷ برد برای نماینده اروپا و ۱۰ پیروزی هم برای ایران بوده است.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف ژاپن رفت و در نمایشی ضعیف، با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و حالا با قبول دومین شکست، در قعر جدول قرار دارد.

نبرد ایران و لهستان برخلاف اغلب دیدارهای دو تیم، این بار بدون جنجال و درگیری به پایان رسید.

بازی برابر در ست اول، در امتیازات پایانی با دفاع روی تور و حملات موفق ایران، ۲۵ بر ۲۳ به سود نماینده آسیا رقم خورد.

در ست دوم نیز تیم‌ها در امتیاز ۲۲ برابر بودند که باز هم تمرکز، دقت و هوشیاری ایران، نتیجه‌ای مشابه ست اول را رقم زد.

از ست سوم، روند بازی دگرگون شد. لهستان از ابتدا پیش افتاد و با فاصله‌ای مطمئن، این ست را در اختیار داشت تا سرانجام به برتری ۲۵ بر ۲۱ برسد.

در چهارمین ست، ایران ضعیف‌ترین نمایش خود را در لیگ جهانی امسال ارائه کرد. میدان‌داری، از آغاز تا پایان با لهستان بود و ایران با ضعف پاسور و دریافت‌ کننده‌ها، نتوانست بیش از ۱۵ امتیاز کسب کند.

در ست پنجم، شاگردان نیکولا گربیچ با دریافت‌های بهتر و سرویس‌های موفق‌تر به پیروزی ۱۵-۱۳ رسیدند تا بازی باخته را تبدیل به یک پیروزی دلچسب کنند. لهستان تا این لحظه تنها تیم لیگ ملت‌هاست که هر دو بازی نخست خود را با برتری به پایان رسانده است.

در بازی نخست، امین اسماعیل‌نژاد ۱۱ امتیاز به دست آورد و موفق‌ترین یار ایران بود. او در برابر لهستان هم ۱۷ امتیاز کسب کرد تا پرامتیازترین بازیکن زمین باشد.

برای لهستان کامیل سمنیوک و داوید دولسکی ۱۶ امتیاز به دست آوردند. ماتئوژ بینیک و آرتور زالپوک نیز هر کدام ۱۵ امتیاز کسب کردند.

قهرمانی المپیک ۱۹۷۶ مونترال، سه نشان طلای جهانی، یک طلای لیگ جهانی، سه نقره و یک برنز در جام جهانی و ۱۰ نشان رنگارنگ اروپایی از افتخارات تیم قدرتمند لهستان است. این تیم در لیگ ملت‌ها نیز یک بار نایب قهرمان شده و دو بار روی سکوی سوم ایستاده است.

ایران با ترکیب محمد موسوی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسینخان‌زاده، شهروز همایونفرمنش و محمدجواد معنوی‌نژاد عازم ناگویا شده است.

در سایر دیدارها چین پس از برتری ۳-۲ مقابل بلغارستان، در سه ست پیاپی به صربستان باخت. این در حالی است که صربستان بازی اول را به اسلوونی واگذار کرده بود. در لیگی که هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست، اسلوونی در گام دوم مغلوب بلغارستان شد.

در دیدارهای باقی مانده از هفته اول لیگ ملت‌ها، شاگردان بهروز عطایی شنبه بیستم خرداد با چین روبه‌رو می‌شوند. به فاصله یک روز هم در برابر اسلوونی قرار می‌گیرند.

در بازی‌های گروه اول به میزبانی اوتاوا، آرژانتین ۳-۰ ایتالیا را برد. آمریکا با همین نتیجه از سد هلند گذشت. کانادا در خانه ۳-۲ کوبا را تسلیم کرد. برزیل هم ۳-۱ آلمان را برد.

XS
SM
MD
LG