لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

شکست تیم سردار آزمون در فینال لیگ برتر والیبال زنان ایران


لیگ برتر والیبال زنان ایران در سال ۱۴۰۱ با قهرمانی پیکان در روز ۲۱ بهمن به پایان رسید
لیگ برتر والیبال زنان ایران در سال ۱۴۰۱ با قهرمانی پیکان در روز ۲۱ بهمن به پایان رسید

لیگ برتر والیبال زنان ایران با قهرمانی پیکان به پایان رسید تا این تیم نماینده ایران در دور بعدی جام باشگاه‌های آسیا باشد.

در دیدار پایانی که مجوز حضور ۳۰ درصدی تماشاگران هم صادر شده بود، پیکان با نتیجه سه بر صفر از سد سریک گنبد گذشت.

پوران زارع از پیکان با کسب ۱۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن فینال بود. در تیم سریک گنبد هم سودابه باقرپور ۹ امتیاز به دست آورد.

نماینده گنبد با مالکیت سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، در این مسابقات حضور داشت و همین موضوع در جریان رقابت‌ها نسبت به دوره‌های قبل، توجه بیشتری از رسانه‌های وررشی را برای پوشش رقابت‌ها جلب کرده بود.

مهاجم باشگاه بایر لورکوزن آلمان نام اسب محبوبش «سریک» را روی تیم خود گذاشته است. روزنامه شرق اردیبهشت پارسال درباره سریک نوشت: «آزمون او را نیم میلیون دلار استرالیا خریده. اسبی که در کورس اسبدوانی استرالیا می‌دود و یک مربی-سوارکار مشهور به نام خانم میشل پین دارد».

برای سریک در دیدار پایانی لیگ برتر والیبال زنان، آیتک سلامت، فاطمه منظوری، سودابه باقرپور، شبنم علیخانی، زهرا کریمی، مائده اسکندری و هاله متقیان (لیبرو) به زمین آمدند.

در سمت مقابل هم مریم حبیبی، فاطمه امینی، سمانه سیاوشی، تهمینه درگذنی، پوران زارع، فاطمه صفری و نگار کیانی (لیبرو) آغازگران پیکان برای کسب جام قهرمانی بودند.

پیکان که در سال ۹۶ برای نخستین بار قهرمان شده بود، این بار با هدایت فاطمه رشیدی که مربی تیم ملی است، مجدداً روی سکوی برتر ایستاد تا اردیبهشت آینده در جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی ویتنام به رقابت بپردازد.

فاطمه رشیدی پس از قهرمانی تیمش گفت: «با اینکه سه بر صفر بردیم اما سریک هم خیلی خوب بازی کرد. باشگاه پیکان از تیم زنان حمایت کرد و هدف ما هم از ابتدا، تصاحب عنوان قهرمانی بود.»

پیکان در نیمه‌نهایی با دو پیروزی پیاپی مقابل ذوب‌آهن اصفهان فینالیست شد. اما رقابت سریک گنبد با سایپای تهران پس از یک پیروزی برای هر دو تیم، به بازی سوم کشیده شد تا گنبدی‌ها با کسب برتری فینالیست شوند.

سردار آزمون درباره تیمش به ورزش سه گفت: «بازیکنان باتجربه جوان‌ترها را تحت فشار نمی‌گذارند. به سودابه باقرپور، مهسا صابری و شبنم علیخانی بابت این اخلاق تبریک می‌گویم.»

او افزود: «صابری در حالی‌که پدرش را از دست داده بود، گفت این‌ها خواهران من هستند و نباید تنهاشان بگذارم. نمونه بارز کاپیتان و نشان‌دهنده شخصیت بزرگ یک بازیکن. به سرمربی‌مان نیلوفر حجتی هم تبریک جانانه می‌گویم. او در سال اول سرمربیگری خود لیاقت فینال را داشت.»

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، به همراه مریم کاظمی‌پور، معاون زنان وزارت ورزش، و مهین فرهادی‌زاد، نایب‌رئیس کمیته المپیک، در سالن حضور داشتند.

از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، به تیم قهرمان ۱۲۰ میلیون تومان و به نایب‌قهرمان هم ۷۵ میلیون تومان تعلق گرفت که معادل قرارداد یک مسئول تدارکات در تیم‌های مردان فوتبال ایران است.

اما آزمون تجلیلی مجزا برای بازیکنان تیمش درنظر گرفته است و می‌گوید: «رکورد پاداش‌ها را در لیگ بانوان زده‌ایم. پاداشی می‌دهیم که در لیگ مردان هم وجود نداشته باشد. حتی چیزی که از لیگ فوتبال مردان می‌بینم هم متوجه می‌شوم که شاید از آن‌ها هم بیشتر پاداش می‌دهیم.»

برخی خبرگزاری‌ها در گزارش فینال، به همزمانی با پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده‌اند. فیلم‌های مراسم پایانی نیز نشان می‌دهد که رقص نور و پخش ترانه ایتالیایی «بلا چاو» از بلندگوها در جشن قهرمانی برقرار بوده است. اما برخلاف برنامه‌ریزی‌ها اغلب بازیکنان جز انداختن عکس، همراهی ویژه‌ای با موزیک و جو سالن نشان ندادند.

با وجود رعایت حجاب اجباری از سوی بازیکنان، مربیان و همه حاضران در سالن، داوسیما مثل همیشه از پخش تلویزیونی این مسابقات خودداری کرد.

در پایان رقابت‌ها درسا فلاح از سایپا به عنوان پدیده مسابقات معرفی شد. سرعتی‌زن برتر، پوران زارع از پیکان بود و مهسا کدخدا از پیکان هم قدرتی‌زن برتر. عنوان بهترین پشت‌ خط‌زن به مونا آشفته از سایپا رسید.

شبنم علیخانی از سریک گنبد بهترین پاسور شد. بهترین لیبرو هم محدثه مشتاق از ذوب آهن بود. عنوان ارزشمندترین بازیکن به آیتک سلامت از سریک گنبد رسید.

XS
SM
MD
LG