لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۲

«اتحادیه ضد افترا»: پرس تی‌وی به تئوری‌های توطئه دامن می‌زند


سازمان غیردولتی «اتحادیه ضد افترا و مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال»، در گزارشی نوشت که شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان «پرس تی‌وی» وابسته به صداوسیما، در اخبار و گزارش‌های خود از «تئوری‌های توطئه ضدیهودی» حمایت می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است که پرس تی‌وی علاوه بر این در گزار‌ش‌های خود به انکار هولوکاست دامن می‌زند و به حقوق زنان و اقلیت‌های جنسی و جنسیتی حمله می‌کند.

در گزارش «اتحادیه ضد افترا و مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال»، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در بریتانیا، آمده است که پرس تی‌وی همچنان از رسانه‌های اجتماعی برای فرار از ممنوعیت پخش و انتشار تبلیغات استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده است که پرس تی‌وی در برنامه‌های خود از واژه‌های یهودی، صهیونیستی و طرفدار اسرائیل به صورت مترادف استفاده می‌کند و به عنوان نمونه، هنگام اشاره به گروه‌های مذهبی یهودی، بدون توجه به موضع آنها در قبال سیاست اسرائیل، عبارت «گروه‌های صهیونیستی» را به‌کار می‌گیرد.

در بخشی دیگر نیز آمده است که این رسانه وابسته به جمهوری اسلامی در گزارش‌های خود تلاش دارد تئوری‌های توطئه و ادعاهایی چون «دست داشتن یهودیان در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و گسترش همه‌گیری کووید» را پوشش دهد.

این نهاد توضیح می‌دهد که از دیگر فعالیت‌های پرس تی‌وی انکار مرگ مهسا امینی بر اثر بازداشت توسط گشت ارشاد، انتشار مصاحبه‌های دیوید دوک، رهبر کوکلوکس کلان و استفاده عبارت‌های توهین‌آمیز علیه همجنس‌گرایان بوده است.

با استفاده از گزارش «اتحادیه ضد افترا»، گزارش روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشتِ روزنامه تایمز اسرائیل؛ پ.پ. /ب.ب
XS
SM
MD
LG