لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۲۱

احضار سفیر پاکستان در تهران در ارتباط با ربوده شدن نیروهای ایرانی


سخنگوی وزارت خارجه ایران خبر داد که این وزارتخانه سفیر پاکستان در تهران را احضار کرده و از این کشور خواسته که «بی درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم» را برای آزاد سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بهرام قاسمی خبر داد که دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا عصر روز سه شنبه ۲۴ مهر همچنین از سفیر پاکستان خواست که این کشور تمام اقدامات لازم برای دستگیری «تروریست های شرور» به کار گیرد.

به گفته آقای قاسمی، سفیر ایران در پاکستان نیز در دیدار با مقامات محلی، خواستار «اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادسازی مرزبانان جمهوری اسلامی و برخورد قاطع» با ربایندگان آنها شده است.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده است در حال پیگیری موضوع روبوده شدن «۱۲ مرزبان ایرانی» است.

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تصریح شده است که مقام نظامی دو کشور در حال کار برای مشخص کردن مکان احتمالی مرزبانان ایرانی هستند. این اقدام در چارچوب سازوکاری مشترکی صورت می‌گیرد که سال گذشته شکل گرفته است.

روز سه شنبه همچنین محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت که جمهوری اسلامی آمادگی هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان «برای دستگیری اشرار و آزادسازی گروگان‌ها را دارد و ما این قضیه را پیگیری می‌کنیم».

مقام‌های نظامی و امنیتی ایران، بارها پاکستان را هدف انتقادهای خود قرار داده و اسلام‌آباد را متهم به «تعلل» در تأمین امنیت مرزهای مشترک کرده‌اند.

جمهوری اسلامی همچنین پیش از این دوبار به داخل خاک پاکستان راکت شلیک کرده است.

روز سه‌شنبه ۱۴ نیروی نظامی ایران ربوده شدند و گروه «جیش‌العدل» اعلام کرد که افراد این گروه بامداد سه‌شنبه یک پایگاه مراقبتی را در شهرستان میرجاوه «به‌صورت کامل خلع سلاح» کرده‌اند.

گروه جیش العدل که تاکنون بارها با مربانان ایران در این استان درگیر شده است، تعدادی از آنها را گروگان گرفته یا به قتل رسانده است، خود را مدافع «اهل سنت» در استان سیستان و بلوچستان می‌داند.

این در حالی است که مقام‌های ایران این گروه را «تروریستی» و وابسته به کشورهای خارجی معرفی می‌کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌‌های ایرنا و تسنیم سایت رادیو فردا/ ا.م/ ک.ر
XS
SM
MD
LG