لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۲

نماینده مجلس: حدود ۹۰ دانشجو در سراسر کشور بازداشت شده‌اند


پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس ایران می‌گوید، نهادی که پشت بازداشت‌های دانشجویان قرار دارد وزارت اطلاعات است
پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس ایران می‌گوید، نهادی که پشت بازداشت‌های دانشجویان قرار دارد وزارت اطلاعات است

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی آمار دانشجویان بازداشت‌شده تا روز جمعه ۱۵ دی را حدود ۹۰ نفر اعلام کرد.

شبکه تلگرامی «جامعه نو» که شماری از روزنامه‌نگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب ایران آن را اداره می‌کنند اظهارات خانم سلحشوری را بازتاب داده که عنوان می‌کند آمار دانشجویان بازداشت‌شده را از طریق خود دانشجویانی که پی‌گیر ماجرا بوده‌اند تهیه کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: «طبق لیستی که به من داده‌اند حدود ۹۰ دانشجو در سراسر کشور بازداشت شده‌اند که این رقم ممکن است بیشتر هم باشد و یا با آزاد شدن برخی کمتر شود، اما در حال حاضر از بازداشت ۹۰ نفر مطمئن هستیم.»

به گفته پروانه سلحشوری، نهادی که پشت بازداشت‌های دانشجویان قرار دارد وزارت اطلاعات است و این نهاد باید پاسخگو باشد.

وی همچنین تاکید کرده که نمایندگان مجلس از روز شنبه «به‌طور جدی پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی خواهند بود.»

آخرین آماری که از بازداشت دانشجویان منتشر شده بود شمار آنها را ۴۳ نفر عنوان می‌کرد اما آماری پروانه سلحشوری می‌دهد بیش از دو برابر آن است.

این در حالی است که مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفته‌اند «تعداد زیادی از دانشجویانی که در روزهای اول ناآرامی‌ها بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند‌» و این وزارتخانه در حال پی‌گیری آزادی دیگر دانشجویانی است که هنوز در یازداشت به سر می‌برند.

ایران در روزهای اخیر بزرگ‌ترین اعتراضات پس از رخدادهای سال ۱۳۸۸ را تجربه می‌کند. گستره این اعتراضات از شمال تا مرکز و شرق و غرب کشور را در برگرفته است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تاکنون در مجموع بیش از ۱۸۰۰ تن در ۱۰ استان کشور بازداشت شده‌اند. اما اعتراضات علی‌رغم این بازداشت‌ها و تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG