لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۷

وکیل رابرت لوینسون: سرنخ این پرونده یک پناهنده آمریکایی است


رابرت لوینسون زمستان سال ۱۳۸۵ پس از سفر به جزیره کیش ناپدید شد
رابرت لوینسون زمستان سال ۱۳۸۵ پس از سفر به جزیره کیش ناپدید شد

وکیل ایرانی رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی که دوازده سال پیش در ایران ناپدید شد، می‌گوید که «سرنخ» این پرونده «یک پناهنده آمریکایی‌»ست، اما نهادهای قضایی عنوان کرده‌اند که نشانی این پناهنده را ندارند.

رابرت لوینسون، مامور پیشین پلیس فدرال آمریکا، زمستان سال ۱۳۸۵ پس از سفر به جزیره کیش ناپدید شد. آمریکا اعتقاد دارد که آقای لوینسون در ایران دستگیر شده است، اما مقامات ایران می‌گویند که از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

محمدحسین آقاسی، وکیل ایرانی آقای لوینسون، روز سه‌شنبه ۲۱ اسفند در توییتی از لفظ ربایش دراین باره استفاده کرد و نوشت که «دیروز ۱۲ سال از ربوده شدن» او در جزیره کیش گذشت.

وی سپس ادامه داده که پس از ده سال اصرار او سرانجام «بازپرس پذيرفته سرنخ گره كور پرونده يك پناهنده امريكایى است» و می‌خواهد او را احضار کند، اما «نهادهاى مسئول مى‌گويند نشانى او را ندارند».

آقای آقاسی در مصاحبه‌ای با رادیو فردا به جزییات بیشتری از این ماجرا اشاره کرده و از فردی آمریکایی به نام «داوود صلاح‌الدین» می‌گوید که شب ناپدید شدن رابرت لوینسون در جزیره کیش با او بوده است.

این وکیل دادگستری می‌گوید که با فرد یاد شده گفت‌وگوهایی انجام داده و متوجه دروغ‌هایی در سخنان وی شده که آنها را به دادسرا اطلاع داده است.

محمدحسین آقاسی سپس تاکید کرده که تحقیق از این شخص می‌تواند راهگشا باشد، اما حال که قرار است بازپرس پرونده از او تحقیق کند، آدرس وی در دسترس نیست در حالی که سازمان‌های مربوط به پناهندگی باید نشانی فردی مانند داوود صلاح‌الدین را داشته باشند.

داوود صلاح‌الدین با نام اصلی دیوید تئودور بلفیلد متهم به ترور علی‌اکبر طباطبایی، سخنگوی سفارت ایران در آمریکا در دوران حکومت پهلوی است که حدود دو سال پس از انقلاب ایران در ایالت مریلند کشته شد.

آقای آقاسی در نهایت عنوان کرده که اعتقاد دارد دولت قانونی ایران رابرت لوینسون را دستگیر نکرده، بلکه وی به طریقی ربوده شده است.

به تازگی مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ایران خواسته است تا آقای لوینسون را به خانواده اش بازگرداند.

منبع: رادیو فردا، شبکه اجتماعی توییتر؛ س.ن

XS
SM
MD
LG