لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۱

بازداشت تعدادی از پیمانکاران پارس‌ جنوبی به‌دلیل اعتصاب


منطقه پارس جنوبی
منطقه پارس جنوبی

رسانه‌های ایران از بازداشت تعدادی از پیمانکاران در منطقه اقتصادی پارس جنوبی به دلیل همراهی با اعتصاب‌های کارگران خبر می‌دهند.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران روز چهارشنبه نوشت که بازداشت این افراد «با رصد اطلاعاتی» ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، این پیمانکاران، به «همراهی با فراخوان‌ها و اقدامات ضدانقلاب و ایجاد اعتصابات در پروژه‌های توسعه‌ای صنعت در منطقه پارس جنوبی» متهم شده‌اند.

فارس اضافه کرد که در روزهای آینده نیز «روند احضار و بازداشت پیمانکاران متخلف» ادامه خواهد داشت.

فشار بر اعتصاب‌کنندگان در منطقه پارس جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کارگرانی را که در بخش‌های مختلف این منطقه دست به اعتصاب زده‌اند، تهدید کرده بود.

او گفت که این کارگران با دست‌کم «چهار هزار کارگر جدید جایگزین می‌شوند» و این جایگزینی از روز پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران دست‌کم ۶۰ شرکت پیمانکار در صنایع مختلف در روزهای اخیر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و به ویژه افزایش کم حقوق‌هایشان در سال جدید دست به اعتصاب زده‌اند.

جمهوری اسلامی هرگز اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در بخش‌های مختلف کشور را به رسمیت نشناخته و همواره این اعتراض‌ها را به «دشمنان» خود مربوط دانسته است.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در تازه‌ترین اظهاراتش درباره کارگران، بار دیگر مدعی «تلاش دشمن» برای «قرار دادن جامعه کارگری در مقابل نظام» شد.

با استفاده از گزارش‌های فارس و رادیو فردا؛ م.ت/ب.ب
XS
SM
MD
LG