لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

ادامه آلودگی هوا در خوزستان؛‌ ۸۰۶ تن در اهواز به اورژانس‌ها مراجعه کردند


آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان خوزستان در روزهای اخیر به یکی از مشکلات این استان تبدیل شده است
آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان خوزستان در روزهای اخیر به یکی از مشکلات این استان تبدیل شده است

فرهاد حمزه‌لویی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اعلام کرد بین روزهای ۲۹ دی تا اول بهمن، ۸۰۶ تن به‌دلیل گرد و غبار به اورژانس‌های این شهر مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفت که در روز ۲۹ دی‌، ۴۷۱ بیمار به اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد ۳۹ تن در بخش و ۹ تن دیگر نیز در بخش ویژه بستری شدند.

آقای حمزه‌لویی افزود: در روز ۳۰ دی، ۲۶۰ تن به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۷ تن در بخش و پنج تن هم در بخش ویژه بستری شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در روز نخست بهمن نیز ۷۵ تن به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۲ تن در بخش و یک نفر در بخش ویژه بستری شدند.

در همین حال،‌ رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن انسدادی ریه و آسم، به‌دلیل پدیده گرد و خاک در این استان خبر داد.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع خوزستان هم با صدور اطلاعیه‌ای از فعال شدن کانون‌های داخلی و وقوع گرد و غبار در مناطقی از استان خوزستان در روز سه‌شنبه سوم بهمن، خبر داد.

آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان خوزستان در روزهای اخیر به یکی از مشکلات این استان تبدیل شده است.

در این میان، اداره کل محیط زیست استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای٬ غلظت گرد و خاک در ساعت هشت صبح روز دوشنبه دوم بهمن، در اهواز را ۹۳۰، در بهبهان ۱۳۰۴، در مسجد سلیمان ۱۲۱۴، در امیدیه ۸۹۶ و در آبادان ۸۱۶ میکروگرم بر متر مکعب گزارش کرده است.

تراکم گرد و غبار در بندر امام خمینی ۹۵۱، در هندیجان ۸۲۳ و در رامشیر ۹۳۵ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد.

این ارقام در حالی اعلام شده که شاخص مجاز آلاینده‌ها ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

در این حال، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز روز دوشنبه وضعیت فعلی آب و هوایی در این استان را «بسیار طاقت‌فرسا» توصیف کرد و هشدار داد که «ادامه روند فعلی آب و هوایی در خوزستان و اهواز موجب آسیب دیدن برخی زیرساخت‌ها خواهد شد».

فرهاد حسینی پویا افزود که در حال حاضر برخی از مردم استان٬ «به فکر مهاجرت افتاده‌اند و ادامه روند آلودگی را موجب از بین رفتن سلامت و سلب آرامش و آسایش زندگی خود می‌دانند».

این مقام قضایی با اشاره به «جدی» بودن این «معضل»٬ خواستار عزم ملی برای مبارزبه با پدیده ریزگردها شده است.

وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا در استان‌های جنوبی و غربی ایران، از جمله در استان خوزستان طی سال‌های اخیر٬ علاوه بر ایجاد مشکلات قلبی و تنفسی برای شهروندان، بارها باعث تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی شده است.

خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا/ب.ب/ب.ک.
XS
SM
MD
LG