لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۵

سندیکای کارگران شرکت واحد: حال رضا شهابی وخیم است


خانواده رضا شهابی پس از دیدار با وی در زندان رجایی شهر کرج اعلام کردند که این فعال کارگری ضعف شدید دارد و دست چپش بی‌حس شده است.
خانواده رضا شهابی پس از دیدار با وی در زندان رجایی شهر کرج اعلام کردند که این فعال کارگری ضعف شدید دارد و دست چپش بی‌حس شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در بیانیه‌ای از «وخامت حال» رضا شهابی، عضو هیات مدیره این تشکل صنفی، به دلیل «عوارض ناشی از اعتصاب غذا» ‌خبر داد.

همزمان تعداد کسانی که طومار درخواست آزادی آقای شهابی را امضا کرده‌اند، از ۱۴۰۰ تن گذشت.

به نوشته بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، خانواده رضا شهابی پس از دیدار با وی در زندان رجایی شهر کرج در روز چهارشنبه هشتم شهریور، اعلام کردند که این فعال کارگری ضعف شدید دارد و دست چپش بی‌حس شده است.

رضا شهابی ۲۳ روز پیش در اعتراض به بازداشت دوباره‌اش دست به اعتصاب غذا زد. وی پس از بازگشت به زندان که در پی فشارهای دادستانی صورت گرفت،‌ متوجه شد مرخصی پزشکی او که با موافقت پزشکی قانونی صادر شده بود، مورد قبول دادستانی قرار ندارد و باید ۹۶۸ روز دیگر در زندان بماند.

این در حالی است که به گفته سندیکای کارگران شرکت واحد،‌ آقای شهابی پیشتر نامه پایان دوره زندان خود به تاریخ سال ۹۴ را مشاهده کرده بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد در بیانیه‌اش با ابراز نگرانی عمیق از وخامت حال رضا شهابی نوشت: «مسئولیت شرایط بوجود آمده» برای او را متوجه «مسئولان قضایی و امنیتی» می‌داند و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط این فعال کارگری و نیز لغو احکام زندان علیه ابراهیم مددی و داود رضوی، دیگر اعضای هیات مدیره این سندیکا، و دیگر فعالان کارگری و معلمان شد.

در همین حال، ‌این تشکل کارگری خبر داد تعداد کسانی که طومار درخواست آزادی آقای شهابی را امضا کرده‌اند، از ۱۴۰۰ تن گذشته است.

در این طومار نوشته شده است: «جرم رضا شهابی و دیگر اعضای سندیکای واحد، ایجاد تشکل مستقل از دولت و کارفرما برای دستیابی به مطالبات‌شان بوده است که به این دلیل اخراج، بازداشت و حتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند».

XS
SM
MD
LG