لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۳۳

علم الهدی: ایران گوشی‌های خانواده نتانیاهو و رقیب او را هک کرد


احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد (عکس از آرشیو)
احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد (عکس از آرشیو)

در حالی که وزارت خارجه ایران نقش داشتن جمهوری اسلامی در هک شدن گوشی مقامات اسرائیل را «دروغ و فرافکنی» خوانده بود،احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، می‌گوید که ایران گوشی «خانواده» بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین گوشی رقیب او را «هک کرده» است.

به گزارش وب سایت آقای علم الهدی، وی در خطبه‌های روز دوم فروردین گفت : «در چند روز گذشته تهاجم سایبری ایران در فضای مجازی، گوشی تلفن در جیب نامزد نخست‌وزیر اسرائیل را هک کرد و تمام اطلاعاتش را بیرون کشید و به دست گرفت».

وی همچنین به نقل از رسانه‌های اسراییل گفت که ایران «همین کار را با خانواده نتانیاهو کرد، تمام تلفن آنان را هک کرد و بیرون کشید».

سخنان آقای علم الهدی در حالی بیان شده که پیش از این بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گزارش‌ها درباره نقش داشتن جمهوری اسلامی در هک شدن تلفن همراه برخی از مقامات اسرائیل را «فرافکنی و دروغ پردازی‌» خوانده بود.

سایت خبری«ایندیپندنت عربی» در عربستان روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند اعلام کرده بود که ایران تلفن‌های همسر بنیامین نتانیاهو و پسرش را هک کرده است.

اما روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرده که پس از تماس با مقام‌های امنیتی اسرائیل مشخص شد که این خبر نادرست است.

دو روز پیش از آن نیز شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که تلفن همراه و رایانه اهود باراک، که در گذشته نخست‌وزیر، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش اسرائیل بود، «هک، و محتوای آن به ایران فروخته شده است».

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هفته گذشته نیز خبر داده بود تلفن همراه بنی گانتز، رئیس پیشین ستاد ارتش و یکی از دو نامزد اصلی نخست‌وزیری در انتخابات ۲۰ فروردین، «توسط ایران هک شده است».

آقای گانتز و فعالان حزب او مدعی شده‌اند،بنیامین نتانیاهو و کسانی که برای او فعالیت می‌کنند، برای باقی ماندن در مسند قدرت، پای ایران را به میان کشیده‌اند.

بنیامین نتانیاهو با رد دخالت خود در افشای خبر ماجرای تلفن همراه آقای گانتز، گفته است که «حمایت ایران» از رقیبان او در این دوره از انتخابات، «روشن است».

با استفاده از وب‌سایت امام جمعه مشهد، وب سایت انتخاب، خبرگزاری ایسنا و رادیو فردا/ ا. م/ خ.
XS
SM
MD
LG