لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۱

مرگ یک آمریکایی ایرانی‌تبار بر اثر شلیک گلوله پلیس


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

یک مرد ۲۵ ساله آمریکایی ایرانی‌تبار که از سوی پلیس ایالات ویرجینیای آمریکا هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، پس از ۱۰ روز به دلیل شدت جراحات جان باخت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه (هشتم آذر) با انتشار این خبر، مقتول را بیژن قیصر و اهل شهر مک‌لین در ویرجینیا معرفی کرده‌است.

بر اساس این گزارش، خانواده قیصر، با انتشار بیانیه‌ای، مرگ وی را تأیید و اعلام کرده‌اند که وی دوشنبه شب هفته جاری در بیمارستان فیرفاکس که در همان‌جا به دنیا آمده بود، جان داده‌است.

اف‌بی‌آی نیز این خبر را تأیید کرده و آن‌طور که واشینگتن پست نوشته، قرار است دربارهٔ شلیک گلوله به وی تحقیق و بررسی کند.

پلیس منطقه‌ای، تعقیب و گریز اتومبیل مربوط به قیصر در ۱۷ نوامبر را تأیید کرده، اما افزوده که مشخص نیست وی پیش از تصادف و متوقف شدن خودروی خود هدف تیر قرار گرفته یا بعد از آن.

آن‌طور که خانواده بیژن قیصر اعلام کرده‌اند وی در جریان عملیات تعقیب و گریز با پلیس، مسلح نبوده و سه بار از ناحیه سر به او شلیک شده است.

در این بیانیه همچنین آمده که بیژن دانشآموخته دانشگاه ویرجینیا بوده و به عنوان حسابدار در شرکت پدر خود مشغول به کار بوده‌است.

مقام‌های آمریکا هنوز دربارهٔ پلیسی که به این شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار شلیک کرده و نیز علت شلیک، اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند.

خانواده وی اظهار امیدواری کرده‌اند که اف‌بی‌آی، علت این حادثه را مشخص کرده و عدالت را در این مورد به اجرا بگذارد.

خبرگزاری مهر نیز بیژن قیصر را از «طرفداران جدی کارزارهای ضد خشونت» معرفی کرده‌است.

پلیس آمریکا از جمله پلیس‌های خبرساز جهان است و آن‌طور که روزنامه واشینگتن پست نوشته در سال ۲۰۱۷ تا کنون، ۸۹۱ نفر بر اثر شلیک گلوله از سوی پلیس در آمریکا کشته شده‌اند. این رقم در سال ۲۰۱۶ نیز ۹۶۳ نفر بوده‌است.

تحقیقات این روزنامه نشان می‌دهد مردان سیاه‌پوستان غیرمسلح بیشترین گروه مورد اصابت گلوله‌های پلیس آمریکا هستند.

در سال گذشته میلادی نیز، ۱۳۵ مامور پلیس در آمریکا در حین خدمت جان خود را از دست دادند.

XS
SM
MD
LG