لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

اسرائیل: هفت نفر در پی برخورد موشک پرتاب‌شده از غزه به یک خانه زخمی شده‌اند


بنا بر گزارش‌ها بامداد دوشنبه پنجم فروردین ماه در منطقه مسکونی «شارون» صدای آژیر و سپس صدای مهیب انفجار شنیده شده‌است
بنا بر گزارش‌ها بامداد دوشنبه پنجم فروردین ماه در منطقه مسکونی «شارون» صدای آژیر و سپس صدای مهیب انفجار شنیده شده‌است

ارتش اسرائیل می‌گوید از غزه یک راکت به سوی مرکز این کشور پرتاب شده که به یک خانه‌ مسکونی اصابت کرده‌است. مقام‌های امدادی گفته‌اند اصابت موشک به این خانه به زخمی‌شدن هفت تن انجامیده‌است.

بنا بر گزارش‌ها بامداد دوشنبه پنجم فروردین ماه در منطقه مسکونی «شارون» صدای آژیر و سپس صدای مهیب انفجار شنیده شده‌است. ارتش اسرائیل گفته بود در حال انجام تحقیقات در مورد واقعه است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقام‌های امدادی آن کشور می‌گویند وضعیت جسمانی مردی ۵۹ ساله و زنی ۳۰ ساله کمی جدی‌تر است. دو کودک ۱۳ و سه ساله نیز جراحت‌هایی برداشته‌اند.

منطقه شارون، منطقه‌ای بین دریای مدیترانه و سامریه است. آن‌طور که رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند، موشک به خانه‌ای در موشاو میشمرت در این منطقه که در شمال شرقی تل‌آویو قرار دارد، برخورد کرده‌است. موشاو نوعی روستا در اسرائیل است که دربرگیرنده مزارع اشتراکی‌ست.

رخداد اخیر تنها ده روز پس از پرتاب موشک به تل‌آویو، شهر پرجمعیت و پایتخت اقتصادی اسرائیل، صورت می‌گیرد.

در آن زمان اسرائیل دست به انجام حملاتی به باریکه غزه زد و در مجموع گمانه‌زنی‌هایی از وقوع درگیری‌های تازه بین دو طرف نیز شکل گرفت. اما ساعاتی نگذشت که رهبران حماس در غزه گفتند موشک‌ها اشتباها پرتاب شده‌است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت پرتاب موشک اخیر را برعهده نگرفته‌است و مشخص نیست آیا در این مورد نیز «اشتباهی» رخ داده و یا گروه یا گروه‌های شبه‌نظامی در باریکه غزه «حمله‌ای» انجام داده‌اند.

حماس باریکه غزه را کنترل می‌کند؛ گروه‌های شبه‌نظامی دیگری نیز در این منطقه حضور دارند، از جمله جهاد اسلامی، از گروه‌های مورد حمایت ایران که خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید از زرادخانه موشکی قابل‌توجهی برخوردار است.

اسرائیل و گروه حماس، از زمانی که حماس کنترل غزه را در دست گرفته، تا کنون سه بار درگیر نبرد شده‌اند؛ واپسین بار به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد، زمانی که سه نوجوان اسرائیلی ربوده و کشته شدند. اسرائیل دست به انجام عملیاتی موسوم به «تیغه حفاظتی» زد و حماس اقدام به پرتاب موشک کرد و در نهایت درگیری‌هایی شکل گرفت که نزدیک به دو ماه ادامه داشت.

هاآرتص، اسوشیتدپرس، رویترز، آروتز شوا|ت
XS
SM
MD
LG