لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۵

ارتش اسرائیل سه مرد «مهاجم» فلسطینی را کشت


نمایی از خودرویی که ارتش اسرائیل می‌گوید سه مرد «مهاجم» اسرائیلی در آن بودند
نمایی از خودرویی که ارتش اسرائیل می‌گوید سه مرد «مهاجم» اسرائیلی در آن بودند

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه سوم مرداد اعلام کرد که نیروهایش سه مرد فلسطینی را که به نظامیان اسرائیلی در نزدیکی نابلس در کرانه باختری رود اردن با «سلاح» حمله کرده بودند، با «شلیک متقابل» از پا درآوردند.

به گفته ارتش، سه فلسطینی «مسلح» با یک خودرو به اطراف تپه «گرزیم» در شهر «شخم» (نابلس) در نزدیکی سربازان یگان ۶۰۳ مهندسی جنگی رسیده و یکی از آن‌ها با بیرون آمدن از خودرو شروع به «تیراندازی» به سوی سربازان کرد و نظامیان اسرائیلی مرد مهاجم و دو مرد دیگر درون خودرو را کشتند.

بیانیه ارتش حاکی است که به نیروهایش آسیب جانی وارد نشده و آن‌ها از درون خودروی فلسطینیان کلت کمری، تیربار ام-۱۶ و خشاب را ضبط کردند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که خودروهای امدادرسان اسرائیلی جسد سه کشته فلسطینی را با خود برده و مانع از نزدیک شدن آمبولانس‌های هلال احمر فلسطینی شدند.

هنوز هیچ سازمان فلسطینی کشته‌ها را اعضای خود معرفی نکرده است.

خشونت در کرانه باختری در ۱۵ ماه گذشته به صورت حملات متقابل میان نظامیان و شهرک‌نشین‌ها از یک‌سو با فلسطینیان از سوی دیگر افزایش یافته است.

مرگبارترین برخوردها سه هفته پیش در اردوگاه جنین در بخش شمالی کرانه باختری رخ داد، که در آن ۹ فلسطینی و یک نظامی اسرائیلی کشته شده و دست‌کم ۱۵۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه الجزیره، در شش ماه نخست سال میلادی ۲۰۲۳، دست‌کم ۱۶۰ فلسطینی شامل ۲۶ کودک کشته شده‌اند.

در این مدت در حملات مسلحانه و یا تعرض‌های دیگر خیابانی ۲۴ تن در طرف اسرائیلی کشته شده که ۳ نفر آن‌ها خارجی بودند.

با استفاده از بیانیه ارتش اسرائیل، جروزالم‌پست، خبرگزاری وفا و شبکه الجزیره؛ ف.ر/ب.ب
XS
SM
MD
LG