لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۴

جنتی: اختلافات لاریجانی و یزدی ظاهری است، دشمن طمع نکند


احمد جنتی (نفر وسط) وعده داده که به زودی صادق لاریجانی (سمت چپ) و محمد یزدی را در کنار هم قرار دهد.
احمد جنتی (نفر وسط) وعده داده که به زودی صادق لاریجانی (سمت چپ) و محمد یزدی را در کنار هم قرار دهد.

دبیر شورای نگهبان می‌گوید که جدال روزهای اخیر محمد یزدی و صادق لاریجانی، دو عضو این شورا که جنجالی شده، «اختلافات ظاهری» است و «دشمنان طمع و شادی نکنند».

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، احمد جنتی روز دوشنبه ۲۸ مرداد در پاسخ به «درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علمای حوزه» گفته است که با صادق لاریجانی و محمد یزدی صحبت کرده و «به زودی هر دو عزیز را در کنار یکدیگر خواهیم دید».

او بدون اشاره به اتهاماتی که یزدی و لاریجانی علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند، گفته که «دشمن» عصبانی شده و «تاب سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی» و «چشم دیدن وحدت و همدلی میان دولت و ملت» را ندارد.

محمد یزدی در یک سخنرانی که خلاصه‌ای از آن چند روز پیش منتشر شد، شدیدا به صادق لاریجانی تاخته بود و درباره ساخت حوزه علمیه لاریجانی در قم و حمایت او از یک مدیر قضایی که به اتهام فساد بازداشت شده بود، مطالبی مطرح کرد.

در واکنش به آن سخنان، صادق لاریجانی روز ۲۷ مرداد با انتشار نامه‌ای شدیداللحن، محمد یزدی را به بیان «مطالب موهن» و «تکرار دروغ» متهم کرد.

آقای جنتی همچنین یزدی و لاریجانی را «خاری در چشم دشمن» توصیف کرده و گفته که «شورای نگهبان همواره صحنه گفت‌وگو‌های جدی فقهی و حقوقی است» و اعضای این شورا «دیدگاه‌های یکدیگر را با احترام و جدیت مورد نقد و ارزیابی» قرار می‌دهند.

صادق لاریجانی در نامه‌اش، درباره موقعیت محمد یزدی در شورای نگهبان نوشته بود که در جلسات این شورا «سخنان غیردقیق، غیرمستدل و حتی نامربوط» محمد یزدی برای سایر اعضا روشن است و «اگر سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، حرمت پیرمردی شما را پاس می‌دارند».

ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید ساکن قم نیز روز دوشنبه از صادق آملی لاریجانی و محمد یزدی خواست: «این باب را به کلی مسدود کنید و به آبروی روحانیت و نظام کمک فرمایید».

این مرجع تقلید شیعه همچنین با اشاره به اینکه «این گونه درگیری‌ها» هرگز نتیجه‌ای جز «روشن شدن آتش فتنه» نداشته، خواسته است که «افرادی پادرمیانی کنند تا عزیزان از یکدیگر عذرخواهی نمایند».

منبع: خبرگزاری فارس، گزارش‌های رادیو فردا /ر.ح /ک.ر

XS
SM
MD
LG