لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۵

هیات منصفه در هشت مورد منافورت را مجرم شناخت


پُل منافورت (عکس از آرشیو)
پُل منافورت (عکس از آرشیو)

اعضای هیات منصفه یک دادگاه در آمریکا روز سه شنبه ۳۰ مرداد پُل منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، را در هشت اتهام از ۱۸ اتهام مطرح شده علیه وی مجرم شناخت.

این هشت مورد عبارتند از ۵ اتهام مربوط به فرار مالیاتی، یک اتهام مربوط به اعلام نکردن حساب‌های بانکی خارج از کشور و دو اتهام دیگر نیز مربوط به تخلفات بانکی است.

اعضای هیات منصفه دادگاه در شهر الکساندریای در ایالت ویرجینیا نتوانستند در خصوص ۱۰ اتهام دیگر آقای منافورت به اجماع برسند و قاضی تی سی الیس دادرسی درباره این ۱۰ اتهام را مختومه اعلام کرده است.

پس از دادگاه روز سه شنبه، کوین داونینگ، وکیل آقای منافورت از این که اعضای هیات منصفه در هشت موردموکلش را گناهکار دانسته‌اند ابراز تاسف کرد.

با این حال وکیل آقای منافورت از قاضی تی سی الیس برای برگزاری دادگاهی عادلانه تشکر کرد و گفت، آقای منافورت اکنون در حال ارزیابی و بررسی گزینه‌های پیش روی خود است.

اعضای هیات منصفه این دادگاه متشکل از شش زن و شش مرد روز پنجشنبه درباره اتهامات پِل منافورت مشورت خود را آغاز کردند . دادگاه آقای منافورت دو هفته در جریان بود.

این پرونده اولین محاکمه مربوط به تحقیقات رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، است.

محور اصلی اتهامات علیه آقای منافورت مربوط می‌شود به مخفی کردن بخش اعظم ۶۰ میلیون دلاری که از طریق یک حزب سیاسی طرفدار روسیه در اوکراین دریافت کرده بود. او متهم است این پول را در حساب‌های بانکی خارجی پنهان کرده و مالیات آن را پرداخت نکرده است.

نخستین جلسه دادگاه او نهم مرداد ماه برگزار شد. آقای منافورت هیچ یک از اتهامات وارده را نپذیرفته بود.

در همین حال، دونالد ترامپ سه شنبه در واکنش به رای هیات منصفه درباره آقای منافورت گفت، این مساله ربطی به من ندارد. این (مجرم شناخته شدن آقای منافورت) هم ربطی به تبانی با روسیه ندارد.

با این حال، رییس جمهوری آمریکا تحقیقات آقای مولر در خصوص دخالت روسیه در انتخابات در سال ۲۰۱۶ را «تصفیه حساب» سیاسی توصیف کرده‌است.

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها تبانی ستاد خود با روسیه را رد کرده‌است. مسکو نیز اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌است.

با استفاده از گزارش های رادیو اروپای آزاد، رویترز و رادیو فردا؛ خ.ک/ت.ت
XS
SM
MD
LG