لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۱

اجرای حکم یک سال زندان کامیار فکور، ترانه‌سرا و روزنامه‌نگار


کامیار فکور
کامیار فکور

نزدیکان کامیار فکور، ترانه‌سرا و روزنامه‌نگار که در جریان اعتراضات اخیر ایران بازداشت شده است، می‌گویند که دستگاه قضایی حکم پیشین زندان او را که مربوط به فعالیت‌های حرفه‌ای و هنری وی بود به اجرا گذاشته است.

کمیته عملیاتی نویسندگان ایران، آیواک، به نقل از منابع نزدیک به آقای فکور گزارش داده است که او برای اجرای حکم یک سال زندان برای اجرای به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.

کامیار فکور به همراه همسر خود، سروناز احمدی، روزنامه‌نگار و مددکار اجتماعی، روز ۱۵ آبان بازداشت شد. دستگاه قضایی ایران اتهامات این زوج را «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن امنیت ملی» اعلام کرده است.

آقای فکور پیش از این سابقه دو بار بازداشت دارد که اولین آنها به اسفند ۱۳۹۹ و تجمع کارگران در اعتراض به وضعیت دستمزدها بازمی‌گردد. او همچنین یک بار نیز به‌خاطر فعالیتهایش به‌عنوان روزنامه‌نگار در حوزه‌ اقتصاد محیط‌ زیست و انتشار آثاری هنری‌اش در فضای مجازی بازداشت شد که مجموع این بازداشت‌ها او را با حکم یک سال زندان مواجه کرده است.

بر اساس گزارش آیواک، به تازگی بار دیگر او به همراه سروناز احمدی در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شده و این زوج اکنون منتظر صدور رای دادگاه هستند. خانم احمدی روز ۱۶ آذر به‌قید وثیقه آزاد شده است.

آیواک، منبع خبری این گزارش، کمیته‌ای عملیاتی و جدیدالتاسیس است متشکل از نویسندگانی خارج از مرزهای جغرافیایی ایران که هدف آن، پی‌گیری همه‌جانبه‌ی وضعیت آن دسته از اهالی جامعه‌ی ادبیات است که به هر نحوی قربانی نظام سیاسی حاکم بر ایران شده‌اند و نیز سعی در رهانیدن این افراد از دام سرکوب‌گری.

XS
SM
MD
LG