لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۵

کامیل احمدی، پژوهشگر و شهروند ایرانی ـ بریتانیایی، بازداشت شد


کامیل احمدی طی سال‌های اخیر پژوهش‌هایی با موضوعات «ختنه زنان»، «کودک همسری» و «ازدواج سفید» در ایران انجام داده است.
کامیل احمدی طی سال‌های اخیر پژوهش‌هایی با موضوعات «ختنه زنان»، «کودک همسری» و «ازدواج سفید» در ایران انجام داده است.

گزارش‌های منتشره حاکی است که کامیل احمدی، نویسنده و پژوهشگر علوم اجتماعی، روز بیستم مردادماه در خانه‌اش در تهران بازداشت شده است.

شفق رحمانی، همسر کامیل احمدی، روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد در مصاحبه با رادیو فردا خبر داد که شعبه یک دادسرای امنیت اوین برای همسرش قرار بازداشت صادر کرده است.

به گفته خانم رحمانی، مقامات این دادسرا روز سه‌شنبه به او اعلام کرده‌اند که همسرش «یک سری اتهامات درباره فعالیت‌های خود دارد که این اتهامات در دست بررسی است».

مقامات دادسرا اما توضیح بیشتری در این باره نداده‌اند.

خانم رحمانی همچنین گفت که همسرش روز سه‌شنبه با او تماس تلفنی داشته اما تنها گفته که حالش خوب است و توضیحی درباره وضعیتش نداده است.

کامیل احمدی، متولد مهاباد و شهروند ایرانی ـ بریتانیایی ساکن تهران است که طی سال‌های اخیر پژوهش‌هایی با موضوعات «ختنه زنان»، «کودک همسری» و «ازدواج سفید» در ایران انجام داده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:59 0:00
لینک مستقیم

وی آن‌گونه که در سایت شخصی‌اش نوشته است اخیرا مشغول انجام دو پژوهش به نام «داستان شهر ممنوعه» (پژوهشی جامع در باب دگرباشان در ایران) و «از مرز تا مرز» (پژوهشی جامع در باب هویت و قومیت در ایران) بوده که نتایج آن در انتظار چاپ است.

در همین حال همسر آقای احمدی گفت که همسرش ۲۵ سال پیش تابعیت بریتانیا را کسب کرده و در ۱۵ سال اخیر ساکن ایران بوده است.

کامیل احمدی سال گذشته به دلیل پژوهش‌ها و فعالیت‌هايش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر «جنسيت»، «کودکان» و «اقلیت‌ها» برنده جایزه‌ جایزه ادبيات و علوم انسانى بنياد جهانى صلح در دانشگاه جورج واشنگتن شده بود.

XS
SM
MD
LG