لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۷

در آخرین دقایق نشست انتخاب خامنه‌ای برای رهبری ایران چه گذشت؟


تصویری از نشست خبرگان رهبری که به انتخاب علی خامنه‌ای به عنوان رهبر حکومت ایران انجامید.
تصویری از نشست خبرگان رهبری که به انتخاب علی خامنه‌ای به عنوان رهبر حکومت ایران انجامید.

ویدئوی دیگری از نشست خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۶۸ منتشر شده است که دقایق پایانی این نشست را نشان می‌دهد و در جریان آن تاکید می‌شود که برخی از محورهای مذاکرات برای انتخاب علی خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی به طور موقت اعلام عمومی نشود.

این ویدئو را شاهد علوی روزنامه‌نگار ساکن واشینگتن در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده که در جریان آن آیت‌الله ابراهیم امینی و احمد جنتی خواستار آن می‌شوند که شورایی از فقها و مجمع تشخیص مصلحت نظام به آقای خامنه‌ای مشورت فقهی و نظری بدهند.

همچنین در این دقایق اکبر هاشمی رفسنجانی عنوان می‌کند، آن نقل‌قول‌ها از آیت‌الله خمینی که به انتخاب رهبری آقای خامنه‌ای تاثیر گذاشت، فعلا علنی گفته نشود و بعدها از طریق نماز جمعه بیان شود.

ویدئوی قبلی که اوایل هفته جاری از این نشست منتشر شده بود، حاوی رای‌گیری در مجلس خبرگان برای پذیرش استعفای آیت‌الله منتظری از سمت قائم مقامی رهبر جمهوری اسلامی بود.

اما ویدیوی اول که بازتاب گسترده‌ای داشت لحظه‌های رای‌گیری درباره انتخاب آقای خامنه‌ای به سمت رهبری را به نمایش می‌گذارد که با سخنان خود رهبر فعلی ایران و اذعان به نداشتن صلاحیت علمی و شرایط قانونی برای احراز این سمت همراه بود.

XS
SM
MD
LG