لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۶

بازداشت یک نفر در ارتباط با بمب‌گذاری در متروی لندن


مقام‌های مبارزه با تروریسم در بریتانیا روز شنبه ۲۵ شهریورماه، از بازداشت یک نفر در ارتباط با بمب‌گذاری اخیر در متروی لندن خبر دادند. فرد مورد نظر مرد و ۱۸ ساله توصیف شده است.

به دنبال بمب‌گذاری در متروی لندن که روز جمعه رخ داد و دست‌کم ۲۹ مجروح برجای گذاشت، سطح هشدار امنیتی در بریتانیا از «شدید» به بالاترین سطح یعنی «بحرانی» افزایش یافت.

این بمب‌گذاری در ساعات پر رفت‌وآمد روز و در ایستگاهی در غرب لندن روی داد و در نتیجه آن چند نفر دچار سوختگی شدند.

ساعتی پیش از انتشار تازه‌ترین خبر در این باره، یک مقام ارشد ضدتروریسم در بریتانیا گفته بود که پلیس همه جا به دنبال یافتن مظنونین این حادثه است.

سپس خبر رسید که در همین ارتباط پلیس یک مرد ۱۸ ساله را بر اساس «قانون تروریسم» بازداشت کرده است.

خبرگزاری رویترز و تلویزیون خبری بی‌بی‌سی که این خبر را منتشر کردند هنوز اطلاعات دیگری در این باره منتشر نکرده‌اند، تنها از قول یک مقام این بازداشت را «چشمگیر و مهم» توصیف کردند.

ساعاتی پس از بمب‌گذاری در ایستگاه پارسونز گرین لندن، شبکه «اعماق» در اینترنت وابسته به گروه حکومت اسلامی اعلام کرد که این بمب‌گذاری کار این گروه بوده است.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که «صدها سرباز» به مناطق «استراتژیک» شهر لندن اعزام شده‌اند تا نیروی پلیس بتواند بر کار یافتن مظنونین متمرکز شود.

خبرگزاری‌ها اعزام نیروهای ارتش بریتانیا در پی چنین حادثه‌ای را «نادر» توصیف می‌کنند.

از سوی دیگر از نیویورک خبر می‌رسد که سازمان حمل و نقل این شهر در آمریکا بر میزان تدابیر امنیتی در متروی نیویورک و همین قطار شهری و بین شهری به لانگ آیلند در پی حادثه لندن افزوده است.

با احتساب بمب‌گذاری روز جمعه، تنها در سال جاری پنج حادثه در بریتانیا رخ داده که مقام‌های مسئول آنها را «تروریستی» توصیف کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۵ در حمله مرگبار چهار اسلامگرای بریتانیایی به سه قطار زیرزمینی و یک اتوبوس ۵۲ نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG