لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۲

افزایش حملات رسانه‌ای حامیان جمهوری اسلامی علیه مادر کیان پیرفلک، نگرانی از برخورد امنیتی


ماه‌منیر مولایی‌راد و فرزندش کیان پیرفلک است؛ کودک ۹ ساله‌ای که با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد
ماه‌منیر مولایی‌راد و فرزندش کیان پیرفلک است؛ کودک ۹ ساله‌ای که با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد

یک روز پس از انتشار خبر کشته شدن پویا مولایی‌راد، پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد، رسانه‌ها و افراد حامی جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی هجمه شدیدی علیه خانم مولایی‌راد به راه انداخته‌اند. ماه‌منیر (زینب) مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک است؛ کودک ۹ ساله‌ای که با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.

همزمان، مخالفان حکومت ایران از این موج تبلیغاتی به عنوان زمینه‌چینی برای برخورد امنیتی با این مادر دادخواه ابراز نگرانی کرده‌اند.

حساب توئیتری نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، در متنی خانم مولایی‌راد را «بسترساز اصلی» کشته شدن یک مأمور انتظامی معرفی کرده است. منظور نورنیوز مأموری است که رسانه‌های نزدیک به حکومت مدعی‌ هستند بر اثر برخورد «عمدی» خودروی پویا مولایی‌راد جان باخته است.

نورنیوز نوشته است که «انتشار گسترده» خبر کشته شدن فرد مهاجم در «رسانه‌های معاند» نشان می‌دهد «رأفت اسلامی» درباره چنین افرادی «جواب نمی‌دهد» و باید با آنها «قاطعانه» برخورد کرد.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتشار چنین توئیتی را به معنای برخورد احتمالی با ماه‌منیر مولایی تلقی کرده‌اند.

کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، نزدیک به سپاه پاسداران، مادر کیان پیرفلک را «یکی از عوامل اصلی فضاسازی تروریستی» توصیف کرده و خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، نوشته است که او به «بازیچه‌ای برای آشوب‌طلبان و ویرانی‌طلبان» تبدیل شده و به «حمایت از تروریست‌ها» می‌پردازد.

خبرگزاری فارس، دیگر رسانه وابسته به سپاه، با انتشار گزارشی از واکنش کاربران توئیتر حامی جمهوری اسلامی به کشته شدن یک مامور پلیس، حمله‌های لفظی آنها به ماه‌منیر مولایی‌راد را پوشش داده است.

این کاربران به شکل هماهنگ و از ساعاتی پس از اعلام خبر کشته شدن پویا مولایی‌راد، در حال پررنگ کردن «شهادت» محمد قنبری، مأمور انتظامی جان‌باخته در روز ۲۱ خرداد هستند.

ارتباط تیراندازی به پویا مولایی‌راد از طرف ماموران پلیس با کشته شدن این افسر فراجا به شکل مستقل قابل راستی‌آزمایی نیست.

ماه‌منیر مولایی‌راد در ماه‌های بعد از کشته شدن فرزندش بر اثر به رگبار بسته شدن خودرو خانواده آنها، به‌شدت از جمهوری اسلامی انتقاد می‌کند و خواستار مجازات عاملان واقعی جان باختن فرزنش شده است. او اکنون با انتشار عکس پسرعموی خود در صفحه اینستاگرام خود، او را «جاویدنام» لقب داده است.

گزارش‌هایی درباره بازداشت احتمالی ماه‌منیر مولایی‌راد و سایر اعضای خانواده مولایی‌راد هم منتشر شده بود که سجاد پیرفلک، عموی کیان، در توئیتر آنها را رد کرد.

XS
SM
MD
LG