لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

لغو مراسم ترحیم برادر میرحسین موسوی در مسجد امیر تهران «به دلایل سیاسی»


تصویری از خاکسپاری میرعبدالله موسوی
تصویری از خاکسپاری میرعبدالله موسوی

نزدیکان میرحسین موسوی، آخرین نخست وزیر ایران که در حصر خانگی به‌سرمی‌برد، از به هم خوردن مراسم ترحیم برادر او به دلایل «سیاسی» و تعویق این مراسم خبر دادند.

میرعبدالله موسوی، برادر بزرگ‌تر میرحسین موسوی، روز دوشنبه درگذشت و متعاقب آن بسیاری از چهره‌های سیاسی از جمله محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی که در زندان به‌سرمی‌برد، محمد توسلی، دبیرکل نهضت آزادی ایران، و حسن خمینی به آقای موسوی تسلیت گفتند.

فخرالسادات محتشمی‌پور، فعال سیاسی و همسر آقای تاج‌زاده، روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایستاگرام نوشت که هیات امنای مسجد امیر در تهران علی‌رغم بستن قرارداد با فرزند میرعبدالله موسوی، مراسم ترحیم را لغو کرده است.

به گفته خانم محتشمی‌پور، هیات امنای مسجد امیر اعلام کرده که «چون این ختم سیاسی است، امکان برگزاری‌اش در این مسجد وجود ندارد».

ساعاتی پس از انتشار این خبر، وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل لغو مراسم ختم از طرف هیئت امنای مسجد امیر، مراسم ترحیم میرعبدالله موسوی روز جمعه در کانون توحید برگزار می‌شود.

میرحسین موسوی و همسر او، زهرا رهنورد، و همچنین مهدی کروبی، دیگر رهبر جنبش سبز، بیش از دوازده سال است که در خانه خود محصور شده‌اند. تصاویر منتشر شده از مراسم خاکسپاری میرعبدالله موسوی نیز نشان از غیاب میرحسین موسوی در این مراسم دارد.

XS
SM
MD
LG