لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۰

موسوی: کسانی كه مرتكب جرم شده‌اند ايادی حكومت بوده‌اند


موسوی در نامه خود خطاب به کروبی نوشت: «نامه شما رسانه غيرملی و روزنامه‌های كودتاچيان را دستپاچه كرده است.»
موسوی در نامه خود خطاب به کروبی نوشت: «نامه شما رسانه غيرملی و روزنامه‌های كودتاچيان را دستپاچه كرده است.»
میرحسین موسوی با ارسال نامه‌ای به مهدی کروبی از وی در مقابل موج حملات اصول‌گرایان پشتیبانی کرد و گفت: «اینهایی كه مرتكب جرم شده‌اند ایادی حكومت بوده‌اند. آیا حكومت علاقه ندارد بداند دستان او با مردم چه می‌كنند؟»

نخست وزیر سابق ایران در نامه خود خطاب به کروبی نوشت: «نامه شما رسانه غيرملی و روزنامه‌های كودتاچيان را دستپاچه كرده است.»

مهدی کروبی چندی پیش با ارسال نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان، خواستار بررسی موضوع «تجاوز به زندانیان ناآرامی‌های اخیر در زندان‌ها» از سوی هیاتی مستقل شد. این نامه که هرچند ده روز پس از ارسال آن منتشر شد واکنش‌های فراوانی را در پی داشت. برخی از چهره‌های سرشناس جریان اصول‌گرا از جمله احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران، ضمن محکوم کردن موضوع نامه کروبی خواستار برخورد قضایی با وی شدند.

میرحسین موسوی در نامه خود به کروبی از اهانت‌های صورت گرفته به وی در روزهای اخیر به‌شدت انتقاد کرده و نوشته است: «نامه شما در مورد رفتارهای زشتی كه در برخی بازداشتگاه‌ها با زندانیان صورت گرفته است رسانه غیرملی و روزنامه‌های كودتاچیان را دستپاچه كرده است. این همه دستپاچگی خبر از چه چیز می‌دهد؟ خبر از خبرهای وحشتناكی كه ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم.»

آقای موسوی در بخشی از نامه خود با اشاره به این که «از كسانی كه در زندان‌ها مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته‌اند می‌خواهند كه چهار شاهد عادل با شرایط ویژه ارائه كنند» از حکومت می‌پرسد: «آیا آنان برای بازداشتن دست خود از گناه هم چهار شاهد می‌طلبند؟»

موسوی با حمایت از نامه مهدی کروبی به رئیس مجلس خبرگان نوشت: «به‌راستی وظیفه ایمانی و انسانی یك روحانی انقلابی كه با گزراش‌ها و مراجعات مكرر قربانیان چنین جنایاتی روبه‌رو شده است آیا جز كاری است كه شما انجام داده‌اید؟ انتظار از روحانیت اسلام آن است كه در ابلاغ رسالت‌های الهی كه بر دوش دارد از خدا بترسد و از زورگویان و دروغ‌زنان و متجاوزان، از تهدیدها و تضییق‌ها و از هیچ چیز دیگری جز خدا نترسد.»

در پی حملات همزمان برخی خطیبان نماز جمعه علیه کروبی، وی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت حزب اعتماد ملی اقدام به پاسخ‌گویی کرد که انتشار همین مصاحبه در روزنامه اعتماد ملی سبب شد مقامات قضایی از انتشار روزنامه حزب اعتماد ملی جلوگیری کنند.
XS
SM
MD
LG