لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

نگرانی از احتمال ابتلای نرگس محمدی به کرونا


نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی
نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی

تقی رحمانی، فعال سیاسی از احتمال ابتلای نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و انجام آزمایش کرونا از وی را «الزامی» دانست.

آقای رحمانی پنج روز پیش از این در صفحه توییتر خود نوشته بود خانم رحمانی، همسرش، همراه با شش زندانی دیگر، «دچار بی‌حالی مفرط و بدن درد شدید و از دست دادن حس بویائی شده‌اند.»

وی به نام این شش زندانی دیگر اشاره‌ای نکرده بود، اما نوشته بود که این افراد به «دارو و معالجه» دسترسی ندارند.

این فعال سیاسی در تازه‌ترین توییت خود نوشته با توجه به «وعده» مسئولان برای انجام آزمایش کرونا از نرگس محمدی و «نگرانی» خانواده وی در مورد احتمال بیماری وی، اگر مقام‌های زندان، «ناتوان» از انجان آزمایش کرونا هستند، « با مرخصی به وی این امکان را برای خوانده فراهم کنید تا خودشان مراقبت کنند.»

احتمال ابتلای نرگس محمدی به کرونا در شرایطی مطرح شده که پیش از این مادر وی از «مشکلات تنفسی» دخترش در زندان، «درد قفسه سینه و سرفه‌های شدید» خبر داده بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی در حالی از مرخصی به این فعال مدنی خودداری می‌کنند که پیش از این اعلام کرد‌ند برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به کرونا، مرخصی «۱۰۰ هزار» زندانی را تمدید کرده و به زندانیان دیگر نیز مرخصی خواهند داد.

نرگس محمدی که به ۱۶ سال حبس محکوم شده است، چهارم دی پارسال از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد.

اتهامات وی، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و تشکیل کمپین «لغو گام به گام اعدام» است.

XS
SM
MD
LG