لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۱

نتانیاهو متهم کردن اسرائیل به دست داشتن در حمله اهواز را «مضحک» دانست


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به ادعای مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دست داشتن اسرائیل در حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز واکنش نشان داده و آن‌ها را «مضحک» دانسته است.

بنیامین نتانیاهو در حساب کاربری توییتر خود نوشته است: «تلاش رژیم ایران برای ارتباط دادن حمله تروریستی در جنوب ایران به اسرائیل مضحک است.»

نخست وزیر اسرائیل تصریح کرده است: «اینکه روی موشک‌های شلیک شده به سوریه نوشته‌اند "مرگ بر اسرائیل" قصد آن‌ها را به خوبی نشان می‌دهد».

اشاره بنیامین نتانیاهو به موشک‌های بالیستیکی است که سپاه پاسداران می‌گوید، به «مقر سرکردگان» حمله اهواز، در سوریه شلیک کرده است.

گزارش ها حاکی است که روی بدنه دست کم یکی از شش موشکی که سپاه پاسداران به شرق فرات در سوریه شلیک کرد، شعارهایی چون «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» نوشته شده بود.

مقام‌های ایران می‌گویند، در جریان حمله پنج مرد مسلح به رژه نیروهای نظامی در سالروز شروع جنگ ایران و عراق در اهواز دستکم ۲۴ نفر کشته شدند.

گروه حکومت اسلامی پس از حمله به رژه نظامی در اهواز ویدئویی در «سایت اعماق» منتشر کرد و مدعی شد که تصاویر و اظهارات سه نفر از مهاجمان حمله به رژه در اهواز است.

در حالی مقام‌های ایران آمریکا، عربستان و اسرائیل را به دست داشتن در حمله اهواز متهم می کنند که شواهد و اسنادی در این زمینه ارائه نکرده‌اند.

در همین زمینه، احمد صالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه پاسداران، روز دوشنبه در مصاحبه ای ضمن دفاع از شعار روی موشک‌ها گفته است: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی «پشت صحنه بی ثباتی در عراق و سوریه هستند. معتقدم این ها حامیان تروریست ها هستند، خودشان هم پذیرفتند. »

این در حالی است که آمریکا رهبر ائتلافی برای مبارزه با داعش در سوریه و عراق به عهده دارد.

عربستان سعودی نیز ادعای ایران در مورد حمایت آن کشور از مهاجمان به مراسم رژه روز شنبه در اهواز را رد کرده است.

خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از یک مقام وزارت خارجه آن کشور گفت: «عربستان سعودی ادعای ایران در مورد حمایت ما از حادثه‌ای که روز شنبه در ایران روی داد را رد کرده و محکوم می‌کند».

جیم متیس وزیر دفاع آمریکا نیز ادعای ایران در مورد دخالت ایالات متحده در حمله اهواز را «مسخره» توصیف کرده بود.

بااستفاده از توییتر و گزارشهای رادیو فردا؛ خ.ک/ت
XS
SM
MD
LG