لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۶

جنگنده‌های اسرائیلی مناطقی را در جنوب لبنان هدف قرار دادند


حملت اسرائیل به غزه در بامداد روز جمعه.
حملت اسرائیل به غزه در بامداد روز جمعه.

اسرائیل بامداد روز جمعه ۱۸ فروردین در حملاتی تلافی جویانه مناطق جنوبی لبنان را بمباران کرد.

رسانه‌های بین المللی می‌گویند، جنگنده‌های اسرائیلی مواضع گروه حماس در نزدیکی صور در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

این حملات به تلافی شلیک ده‌ها راکت از جنوب لبنان به خاک اسرائیل انجام شد. شلیک این راکت‌ها٬ بزرگترین حمله راکتی از زمان حمله اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶ تاکنون به شمار می‌آید.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حملات، «اهداف زیرساختی سازمان تروریستی حماس در جنوب لبنان» مورد حمله قرار کرفت.

در این بیانیه تصریح شده است« ارتش اسرائیل به سازمان تروریستی حماس اجازه عملیات از لبنان را نخواهد داد و دولت لبنان را در این باره مسئول می‌داند.»

همزمان جنگنده‌های اسرائیلی بامداد جمعه مواضع گروه‌های اسلام‌گرا را در غزه هدف قرار دادند.

هشدار نتانیاهو

ساعاتی پیش از این حملات، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه گفت، «دشمنان» بهای حملات خود را خواهند پرداخت.

بنیامین نتانیاهو پس از حملات از خاک لبنان در سخنان کوتاهی که از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش شد، گفت، وقتی مهاجمی از جبهه‌های دیگر ما را هدف قرار می‌دهد، ما به دشمنان خود ضربه می‌زنیم و آنها بهای هر اقدام تجاوزکارانه را خواهند پرداخت.»

بالاگرفتن تنش بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها، ارتش اسرائیل در همین روز از رهگیری و انهدام ده‌ها موشک پرتاب‌شده از خاک لبنان خبر داد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که دست‌کم ۳۴ موشک از جنوب لبنان به خاک این کشور شلیک شد که ۲۵ فروند آن توسط سامانه ضدهوایی گنبد آهنین رهگیری و منهدم شدند و حداقل پنج موشک نیز به خاک اسرائیل اصابت کردند.

مقامات اسرائیل از زخمی شدن دستکم یک شهروند اسرائیلی در جریان این حمله خبر دادند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل هم گفته است این حمله توسط حماس از خاک لبنان انجام شده است.

لبنان حملات موشکی به اسرائیل را محکوم کرد

در همین حال، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان، پنجشنبه شب حملات موشکی از خاک این کشور به اسرائیل را محکوم کرد.

او گفت: ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح تلاش خواهند کرد عاملان این حملات را بازداشت کنند.

نجیب میقاتی تصریح کرد: لبنان مخالف هرگونه تشدید تنش نظامی از خاک خود است.

این در حالی است که همزمان با حملات موشکی از خاک لبنان به اسرائیل،مقامات بلندپایه حماس پنجشنبه در بیروت با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیئت همراه با حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

پلیس اسرائیل روز گذشته با زور وارد مسجد الاقضی شد و اعلام کرد که هدف این یورش بیرون راندن افرادی بوده که در داخل مسجد «سنگربندی» کرده بودند.

همزمان با این درگیری، شليک موشک توسط پیکارجویان فلسطینی از نوار غزه آغاز شد و ارتش اسرائيل نيز در حملات هوايی و با شليک گلوله تانک به اهدافی در نوار غزه حمله کرد.

XS
SM
MD
LG