لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۸

ادعاهای جدید آزار جنسی علیه کوین اسپیسی


روز پنجشنبه در بریتانیا ادعاهای جدیدی در مورد آزار جنسی علیه کوین اسپیسی بازیگر و کارگردان شناخته شده آمریکایی مطرح شد. یکی از کارمندان سابق تئاتری که آقای اسپیسی مدت‌ها کارگردان آن بود می‌گوید مسئولین این تئاتر از رفتار نامناسب بازیگر هالیوود چشم‌پوشی می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارمندان سابق تئاتر اولد ویک که کوین اسپیسی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ کارگردان اصلی آن بود به روزنامه گاردین گفتند مدیران این تئاتر معروف لندن رفتار جنسی نامناسب آقای اسپیسی را نادیده می‌گرفتند.

یکی از این کارمندان که حاضر نشد نامش درگزارش فاش شود به روزنامه گاردین گفت: «همه ما در مخفی نگاه داشتن این موضوع دخیل هستیم. خود من شاهد بودم که او در موقعیت‌های گوناگون و به کرات بدن مردان را لمس می‌کرد. او از موقعیت ویژه خود به عنوان یک نماد هنری برجسته سوءاستفاده می‌کرد. او ناحیه آلت تناسلی من را لمس کرد. آنچه که مرا به شدت ناراحت می‌کند دورویی حاکم بر مدیریت تئاتر اولد ویک است که وانمود می‌کنند از این اتفاقات خبر نداشتند.»

ربکا گودن یک کارمند موقت تئاتر در سال ۲۰۱۰ گفت در مورد رفتار کوین اسپیسی همیشه داستان‌هایی نقل می شد. او به روزنامه گاردین گفت این «لطیفه» همیشه نقل می‌شد که مردان جوان و خوش قیافه را برای کار در بخش اداری تئاتر استخدام نمی کردند.

او افزود: «به من گفته شد که حق ندارم در مورد این موضوع بیرون از محیط تئاتر صحبت کنم. از اینکه تئاتر تصمیم گرفته در مورد این موضوع سکوت اختیار کند واقعا عصبانی هستم.»

به تازگی پس از آنکه کوین اسپیسی در مورد رفتار نامناسب جنسی با یک بازیگر چهارده ساله در دهه هشتاد میلادی عذرخواهی کرد نام او نیز به مجموعه افشاگری‌های اخیر در خصوص اتهامات جنسی در هالیوود اضافه شد.

مدیریت تئاتر مشهور اولد ویک در واکنش به این خبر گفته است اکنون در موقعیتی قرار ندارد که بتواند در مورد آن اتفاقات اظهار نظر کند. این تئاتر می گوید یک آدرس‌ ایمیل ویژه راه اندازی کرده تا «هر کسی که در مورد رفتار نامناسب کوین اسپیسی در این تئاتر نظری دارد از آن طریق ارسال کند.»

یک سخنگوی مدیریت تئاتر اولد ویک به خبرگزاری فرانسه گفت: «از زمانی که این کانال محرمانه تماس را راه‌اندازی کردیم جنبه‌های مثبت این سیاست درهای باز و شراکت اطلاعات را شاهد بوده‌ایم. ما از این تغییر مهم در صنعت نمایش حمایت کرده و از آن تبعیت می‌کنیم.»

نام کوین اسپیسی ۵۸ ساله و برنده دو جایزه اسکار چند روز پیش در موج افشاگری‌های مربوط به آزار جنسی در هالیوود مطرح شد. بازیگر مردی به نام آنتونی رپ او را متهم کرد که در دهه هشتاد میلادی زمانی که او چهارده ساله و کوین اسپیسی ۲۶ ساله بود او را آزار جنسی داده است.

پس از آن روبرتو کاوازوس بازیگر مکزیکی نیز کوین اسپیسی را متهم کرد که هنگام همکاری در تئاتر اولدویک در دو مورد با او رفتاری داشته که مصداق آزار جنسی است. او افزود در برابر این رفتار آقای اسپیسی ایستاده است در حالی که دیگران می‌ترسیدند به او چیزی بگویند.

تونی مونتانا فیلمساز نیز آقای اسپیسی را متهم کرده که در سال ۲۰۰۳ در کافه‌ای در شهر لس آنجلس ناحیه آلت تناسلی او را لمس کرده است.

روزنامه بریتانیایی سان روز سه شنبه نوشت کارمند باری در شهر لندن نیز گفته است که کوین اسپیسی در برابر او لخت شده و بعد با دادن یک ساعت گرانقیمت از او خواسته که در این مورد سکوت کند.

روز چهارشنبه همچنین یک مرد آمریکایی که هویت او در گزارش اعلام نشد به شبکه خبری بی‌بی سی گفت وقتی که ۱۷ سال بوده کوین اسپیسی در شهر نیویورک او را به منزلش دعوت کرده و از او خواسته بود در تختخوابش بخوابد. او روی مبل خوابید ولی وقتی بیدار شد متوجه شد کوین اسپیسی او را در آغوش گرفته است.

کوین اسپیسی چند روز پیش در یک پیام توئیتر نوشت ملاقات خود با آنتونی رپ را به خاطر نمی‌آورد ولی از این موضوع عذرخواهی کرد.

XS
SM
MD
LG