لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۶

چین بازداشت رئیس اینترپل را تایید کرد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در پانزدهمین روز از مهرماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۱:۵۸ ۱۵.۷.۱۳۹۷

چین بازداشت رئیس اینترپل را تایید کرد

چین اعلام کرد رئیس اینترپل به دلیل نقض احتمالی قانون تحت بازجویی قرار دارد. منگ هونگ وه رئیس اینترپل که خود تبعه چین است در پی سفر به چین ناپدید شده بود.

رئیس اینترپل پس از انتصاب به این سمت، از سال ۲۰۱۶ به همراه خانواده‌اش در فرانسه زندگی می‌کند.

۲۱:۴۶ ۱۵.۷.۱۳۹۷

۲۰ کشته در تصادف لیموزین در ایالت نیویورک

در اثر تصادف یک دستگاه لیموزین با یک خودرو در منطقه اسکوهایری در ۲۷۰ کیلومتری نیویورک ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. سرنشینان لیموزین در مراسم عروسی شرکت کرده بودند.

۲۰:۲۳ ۱۵.۷.۱۳۹۷

سعید محمد به فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء منصوب شد

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه سعید محمد را به فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منصوب کرد.

تسنیم نوشته است سعید محمد از سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه درآمده و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکت‌ها و موسسات اقماری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و بنیاد تعاون سپاه است. وی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد وابسته به قرارگاه خاتم بود. پیشتر سرتیپ عبادالله عبداللهی فرمانده این قرارگاه بود.

۲۰:۱۱ ۱۵.۷.۱۳۹۷

بزرگترین عملیات پلاستیک‌روبی در آب‌های اقیانوس آرام

بزرگترین عملیات پلاستیک‌‌روبی هفته گذشته از آب‌های اقیانوس آرام آغاز شد. یک تیوب ۶۰۰ متری که به وسیله یدک‌کش در دریا کشیده می‌شود، پلاستیک‌های منطقه‌ای مشهور به «زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام» را پلاستیک‌روبی خواهد کرد.

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که به آبزیان آسیبی نمی‌رسد. وسعت «زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام» سه برابر مساحت کشور فرانسه است. پلاستیک‌های جمع‌آوری شده به تاسیسات بازیافت منتقل خواهند شد.

۱۹:۳۷ ۱۵.۷.۱۳۹۷

مهدی حاجتی به قید وثیقه آزاد شد

مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز که پس از دفاع از حقوق شهروندان بهایی بازداشت شده بود روز یکشنبه به قید وثیقه آزاد شد. این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز در پی توئیت روز سوم مهرماه بازداشت شد.

مهدی حاجتی نوشته بود: «ده روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهایی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام. نسل ما موظف است مادامی که مقابل دشمنان خارجی ایستاده است در تلاش برای اصلاح رویه‌های قضایی و سایر اموری که عدالت اجتماعی را به خطر انداخته کم نگذارد».

به گفته بهرام پارسایی، نماینده شیراز، حاجتی در شورای شهر پیگیر تخریب اماکن میراثی بوده و به خاطر این پیگیری نیز چند بار تهدید شده بود.

۱۸:۴۱ ۱۵.۷.۱۳۹۷

سناتور آمریکایی: اگر قتل جمال خاشقجی درست باشد باید در رابطه با عربستان تجدیدنظر کرد

سناتور دموکرات کریس مورفی با اشاره به ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی در توییتر خود نوشت: «اگر این خبر واقعیت داشته باشد که سعودی‌ها یک مقیم ایالات متحده را به کنسولگری خود کشانده و به قتل رسانده‌اند، باید یک گسست بنیادی در روابطمان با عربستان سعودی را شاهد باشیم.»

برپایه گزارش‌ها و بنا به اعلام رسمی دولت ترکیه جمال خاشقجی روزنامه‌نگار ناراضی سعودی پس از رفتن به داخل کنسولگری سعودی ناپدید شده است.

۱۸:۲۶ ۱۵.۷.۱۳۹۷

همسر نخست‌وزیر اسرائیل دادگاهی شد

سارا نتانیاهو همسر نخست‌وزیر اسرائیل که به فساد متهم شده روز یکشنبه در دادگاه حاضر شد. سارا نتانیاهو متهم است به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای تهیه غذا از رستوران‌ها فاکتور جعلی ارائه داده در حالی که آشپز در خانه داشته است.

سارا نتانیاهو که به کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد متهم شده اگر در دادگاه محکوم شود تا ۵ سال زندان خواهد داشت. بنیامین نتانیاهو اتهامات همسرش را بی‌پایه و اساس دانسته است.

۱۸:۲۱ ۱۵.۷.۱۳۹۷

دستگیری «۹۴۲ نفر» در بازار ارز و سکه

حسین رحیمی رئیس پلیس تهران می‌گوید ۹۴۲ «سوداگر و اخلالگر» بازار ارز و سکه به درخواست بانک مرکزی و با همکاری قوه قضاییه احضار شده‌اند.

به گفته وی ۱۴۷ نفر از ‌«دانه‌درشت‌ها و مفسدان بازار» نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

۱۷:۱۶ ۱۵.۷.۱۳۹۷

کشف «بزرگترین محموله قاچاق هروئین» در مرز بازرگان

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف «بزرگترین محموله قاچاق هروئین» در حین خروج از مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی خبر داد.

بنا بر این اطلاعیه این محموله «یک هزار و ۷۵ کیلوگرم» وزن داشته و ارزش تقریبی آن حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است.

۱۶:۵۸ ۱۵.۷.۱۳۹۷

نتانیاهو: در آینده نزدیک برای هماهنگی‌های امنیتی با پوتین دیدار می‌کنم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در توییتر خود نوشت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت کرده و قرار شده در آینده نزدیک برای «هماهنگی‌های امنیتی مهم» میان ارتش‌های دو کشور دیدار کنند.

نتانیاهو نوشته اسرائیل به تلاش‌های خود جهت جلوگیری از استقرار نظامی ایران در سوریه و انتقال سلاح به حزب‌الله ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه نیروی هوایی اسرائیل را در سقوط ایلوشین ۲۰ بر فراز لاذقیه مقصر دانسته و در واکنش به آن سامانه‌های اس-۳۰۰ را به دولت بشار اسد تحویل داده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG