لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۲
اتوبوس واژگون شده
اتوبوس واژگون شده

واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان راهیان نور سه کشته برجای گذاشت

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

۲۱:۴۰ ۱۸.۷.۱۳۹۷

واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان راهیان نور سه کشته برجای گذاشت

حجت پورفتحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در تبریز سه نفر جان خود را از دست دادند. دو دانش‌آموز و یک مربی از جانباختگان هستند. هنوز شش سرنشین این خودرو در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این اتوبوس از مبدا بستان‌آباد به مقصد ارومیه با ۴۰ سرنشین در حرکت بود که به گفته سرهنگ جواد ناموران، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی در اثر ترکیدگی لاستیک، سرعت غیرمجاز در جاده لغزنده به واژگونی اتوبوس منتهی شد.

این دانش‌آموزان دختر در قالب کاروان راهیان نور به سفر رفته بودند. خودروهای کاروان‌های راهیان نور به دفعات مسافران را به کام مرگ فرستاده است.

۱۹:۳۸ ۱۸.۷.۱۳۹۷

صربستان سفر بدون ویزا برای ایرانیان را لغو کرد

نبویسا استفانوویچ وزیر کشور صربستان
نبویسا استفانوویچ وزیر کشور صربستان

صربستان سفر بدون ویزا برای ایرانیان را لغو کرد. به گفته نبویسا استفانوویچ وزیر کشور صربستان شمار ایرانی‌هایی که از سفر بدون ویزا به این کشور سوء استفاده می‌کنند، افزوده شده است.

شماری از ایرانی‌ها پس از سفر به صربستان خود را به کشورهای اتحادیه اروپا می‌رساندند و از این کشورها تقاضای پناهندگی می‌کردند.

جوروویچ رادوس جوروویچ از مرکز حمایت از پناهندگان به رویترز گفت این اقدام واکنشی بود به این معضل که بسیاری از ایرانی‌ها وارد صربستان می‌شوند تا از این کشور تقاضای پناهندگی کنند یا به کشورهای دیگر بروند. به گفته وی امسال ۱۱۰ ایرانی به طور رسمی از صربستان تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

ببینید: مستند تلویزیونی «بلیت یکطرفه» در مورد وضعیت پناهجویان ایرانی در صربستان
بلیت یک‌طرفه
please wait

No media source currently available

0:00 0:26:23 0:00

۱۸:۳۴ ۱۸.۷.۱۳۹۷

۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از وجود ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا زهرا پورملایی کمبود شدید فضای استاندارد و تجهیزات آ‌موزشی و رواج شغل‌های کاذب به دلیل سکونت در مناطق مرزی را از عواملی دانست که در بازماندن دانش آموزان از تحصیل موثر بوده است.

۱۸:۳۰ ۱۸.۷.۱۳۹۷

«دستور رفع توقیف ۵ میلیارد دلار» از دارایی‌های بانک مرکزی در ایتالیا

محسن محبی رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری اعلام کرد دادگاه استیناف رم درخواست حدود ۵ میلیارد دلاری عده‌ای از خواهان‌های (مدعیان) آمریکایی برای توقیف اموال بانک مرکزی رد کرد.

به گفته وی به دنبال تلاش مستمر مر‌کز و وکلای بانک مرکزی در ایتالیا دستور توقیف اموال بانک مرکزی در ایتالیا لغو شد.

رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری گفت: «رای دادگاه آمریکا هنوز در ایتالیا شناسایی نشده اما دادگاه رم در ایتالیا در ژوین ۲۰۱۸ صرفا با درخواست خواهان‌های آمریکایی و بر اساس قوانین ایتالیا دستوری برای تامین خواسته صادر کرده بود و کلیه اموال بانک مرکزی را موقتا توقیف کرده

۱۷:۵۵ ۱۸.۷.۱۳۹۷

ورود دادستانی به پرونده مرگ دانش‌آموز سنندجی؛ «تعرض» یا ریزش دیوار

در پی انتشار اخباری درباره تعرض و صحنه‌سازی درباره علت مرگ دنیا ویسی دانش‌آموز کلاس اولی دبستان روستای گرماش سنندج، دادستان سنندج به پزشکی قانونی دستور رسیدگی داد.

در خبرها آمده بود که روز دوشنبه بر اثر ریزش دیوار مدرسه دنیا ویسی جان خود را از دست داده است. با این حال خبرهایی از احتمال تجاوز به این دختر خردسال و صحنه‌سازی حادثه منتشر شد.

در همین ارتباط اکبر جوهری دادستان سنندج به خبرگزاری تسنیم گفت: «با توجه به این ادعا، به پزشکی قانونی دستور دادم بررسی و معاینات لازم برای تایید یا رد این ادعا را انجام دهد اما تا این لحظه هنوز نظریه پزشکی قانونی اعلام نشده است اما به‌محض وصول گزارش، به اطلاع مردم خواهد رسید.»

پیشتر هدیه کیمیایی روزنامه‌نگار روزنامه قانون در توییتر خود نوشت با یکی از پزشکان پزشک قانونی سنندج صحبت کرده و او «تجاوز منجر به قتل دنیا ویسی را تایید کرد.»

این روزنامه‌نگار نوشته است که نماینده سنندج در حال پیگیری ماجراست.

از سوی دیگر روز چهارشنبه بیش از ۲۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار برخورد با مسببان حادثه فوت دانش‌آموز سنندجی شدند. در این نامه اشاره‌ای به ابهام در نحوه مرگ دنیا ویسی نشده و تنها از فرسودگی مدارس و حوادث مشابه آن سخن به میان آمده است.

۱۵:۵۳ ۱۸.۷.۱۳۹۷

پروین بختیارنژاد روزنامه‌نگار و پژوهشگر درگذشت

پروین بختیارنژاد روزنامه‌نگار و محقق حوزه زنان (همسر رضا علیجانی) پس از یک دوره بیماری سه‌شنبه‌شب در تهران درگذشت.

به گزارش زیتون پروین بختیارنژاد کار روزنامه‌نگاری را از سال ۷۴ و در نشریه ایران فرد ابه مدیر مسئولی عزت‌الله سحابی آغاز کرد. پس از توقیف نشریه ایران فردا، به ماهنامه جامعه نو رفت و پس از بسته شدن آن در روزنامه‌های خرداد، آفتاب امروز، صدای عدالت، یاس نو، نوروز، وقایع اتفاقیه، شرق، اعتماد و کارگزاران مشغول به کار شد.

پروین بختیارنژاد که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به همراه همسر و فرزندش از ایران خارج شده بود، سال گذشته به ایران بازگشت.

رضا علیجانی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «پروین از دوران دبیرستان و با کتاب‌های شریعتی و صمد و … چشم به جهان گشود. زان پس در جمع‌ها و محفل‌ها و تشکل‌های مختلف به حد توان برای آزادی و عدالت و رهایی مردمانش تلاش کرد و علیرغم جسم همیشه بیمار و رنجورش چیزی کم نگذاشت. تالاسمی که همیشه با او بود گاه توانش را می‌ربود ولی عشق به مردم و میهن همواره با او بود. بعدها آمبولی و خطر لخته شدن خون (که به دو عمل جراحی در خارج از کشور منجر شد)، همیشه در کمین‌اش بود و بالاخره او را از پای درآورد.»

درگذشت پروین بختیارنژاد؛ گفت‌وگوی سمیرا قرائی با آسیه امینی
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:26 0:00
لینک مستقیم

به نوشته رضا علیجانی، پروین بختیارنژاد سال آخری را که در ایران بود به پژوهش‌‌های خود درباره خودسوزی زنان و قتل‌های ناموسی و آسیب‌شناسی کارهای مدنی در ایران ادامه داد.

موضوعات مقالات و کتاب‌های پروین بختیارنژاد از جمله درباره خودسوزی زنان، قتل‌های ناموسی، مدیریت دولتی و تامین اجتماعی، معلولان و آسیب‌های اجتماعی بود.

۱۵:۳۵ ۱۸.۷.۱۳۹۷

شورای نگهبان مصوبه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را اعلام وصول کرد

نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(سی‌اف‌تی) امروز واصل شده اما در جلسه امروز چهارشنبه مورد بررسی قرار نگرفت.

به گزارش ایسنا ابراهیمیان گفت که احتمالا در جلسه بعدی این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توییتر خود نوشت: «مصوبه CFT امروز در دستور شورای نگهبان نبوده و هنوز این شورا اعلام نظر نکرده است. ایرادات شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و کنوانسیون پالرمو برطرف شد. همچنین با عنایت به نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد این مصوبات به مجلس اعاده شوند.»

مجلس ۱۵ مهرماه در یک جلسه پرحاشیه این کنوانسیون را از تصویب گذراند. در صورت اجرا شدن این لایحه بانک‌های ایرانی به معیارهای جهانی بانکداری نزدیک‌تر می‌شوند.

۱۳:۱۵ ۱۸.۷.۱۳۹۷

«رشوه ۶۰۰ میلیونی، افزایش درصد جانبازی، و دو صندوقه شدن» از راهکارهای مسئولان برای فرار از بازنشستگی

به دنبال تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها در دستگاه‌های دولتی، احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس، از راهکارهای گوناگون مسئولان برای دور زدن این قانون خبر داد.

به گفته او «یکی از معاونین وزرا ۶۰۰ میلیون تومان به صندوق تأمین اجتماعی برای پاک کردن سوابق پرداخت‌های تأمین اجتماعی و ارتقا و سنوات برای مناصب دیگرش پرداخت کرده‌است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با ذکر این‌که «متأسفانه خیلی‌ها به دنبال دور زدن و فرار از اجرای قانون هستند»، افزود: «برای مثال یکی از اقدامات افزایش درصد جانبازی است ... یکی دیگر از شیوه‌ها این بود که به دلیل تفاوت سن بازنشستگی در هر نهاد، برخی که اعضای هیئت علمی بودند برای ارتقاء خود از دانشیاری به مراتب بالاتر اقدام کردند. یا افرادی دو صندوقه بودند و حق و حقوق‌های بازنشستگی خود را برمی‌گردانند تا سنوات خود را خارج کنند. یا به دنبال خارج کردن دوره آموزشی از سنوات خود هستند.»

به نوشته خبرگزاری فارس، وزیر ورزش و جوانان نیز در آخرین نشست خود با روسای فدراسیون‌ها از آنها خواسته است به صورت مصالحه‌آمیز موضوع بازنشستگی حل کنند «اما هنوز هیچ رئیسی به‌طور رسمی استعفای خود را مطرح نکرده‌است.»

به گزارش فارس، «علاوه بر اینکه هنوز هیچ رئیس بازنشسته‌ای از پست خود کنار نرفته، برخی از روسای فدراسیون‌ها پای مراجع بین‌المللی را وسط کشیدند که می‌توان به والیبال اشاره کرد.»

۱۲:۳۱ ۱۸.۷.۱۳۹۷

افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین

در حالی که خرداد ماه امسال نرخ بلیت اتوبوس بین شهری در پی افزایش قیمت‌ها به ویژه رشد قیمت دلار، ۲۰ درصد افزایش یافت، طبق تصمیمات گرفته شده قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این مطلب را احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد.

۱۱:۰۰ ۱۸.۷.۱۳۹۷

«دستگیر شدن» هکرهای فرودگاه‌های مشهد و تبریز

کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتا، در نشستی خبری گفت با اشاره به حمله سایبری به شرکت‌های فرودگاهی در مشهد و تبریز گفت که «هکرها شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.»

وی توضیح بیشتری در این مورد نداد اما در مورد رخنه‌های امنیتی به سایت‌ها و مراکز حساس جمهوری اسلامی گفت که «۳۰ حفره کشف و تعدادی هکر شناسایی شدند.»

سوم خردادماه امسال تابلوها و تلویزیون‌های تبلیغاتی فرودگاه مشهد توسط گروهی با نام «تپندگان» هک شد و تصاویری از ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۶ روی آنها به نمایش درآمد. مورد مشابهی نیز در تبریز رخ داد.

«شناسایی ۱۳۸۱ سایت التهاب‌آفرین در حوزه سکه»

کمال هادیان‌فر روز چهارشنبه همچنین از «شناسایی ۱۳۸۱ سایت التهاب‌آفرین در حوزه سکه» خبر داد و افزود که «۵۲۲ کانال مسدود شده و ۲۰۰ کانال نیز با ذکر مشخصات کامل به پلیس آگاهی احضار شده‌اند تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.»

رئیس پلیس فتا توضیحی در مورد این سایت‌های به گفته او «التهاب‌آفرین» نداد اما در همین روز خبرگزاری ایرنا در گزارشی مدعی شد که این سایت‌ها چهار گروه رسانه‌ای «گلشنی، فروغی، مختاری و جوانمردی» هستند که از خارج کشور فعالیت می‌کنند. ایرنا در عین حال این احتمال را داده که فعالیت این گروه‌ها در بازتاب قیمت ارز می‌تواند «بر حسب اتفاق» باشد.

به نوشته ایرنا، گروه «مثقال» مهم‌ترین این گروه‌ها است که سایت‌های «مثقال»، «سبزه‌میدان» و «گرم»، و احتمالاً «بن‌بست» را در اختیار دارد. این حلقه کانال‌هایی به نام «قیمت لحظه‌ای دلار» با حدود ۲۰۰ هزار عضو، «مثقال» با ۱۱۰ هزار عضو در تلگرام و در اینستاگرام دو صفحه، یکی با ۱۰۳ هزار و دیگری با ۷۰ هزار دنبال‌کننده دارد. کل این مجموعه منسوب به فردی است به نام «شهنام گلشنی» که نامش برای فعالان بازار ارز آشناست. ایرنا می‌افزاید که او و سایتش در جریان التهابات بازار در سال ۹۰ هم در کانون توجه قرار داشتند و حتی خودش بازداشت شد.

ایرنا گروه دوم را TGJU متعلق به فردی به نام «محمود فروغی» ذکر می‌کند که از دبی فعالیت می‌کند. این سایت کانالی با ۷۱ هزار عضو و نیز گروهی با ۳۶ هزار عضو در تلگرام دارد. خبرگزاری ایرنا سومین گروه را «حلقه پرنیان» می‌نامد که با اپلیکیشن خود که بیش از ۲۰ هزار نصب فعال دارد و نیز با سایت خود «بازار ۳۶۰» با مدیریت «علی مختاری» از کانادا، در این حوزه فعال است.

به ادعای این گزارش، چهارمین حلقه هم با محوریت فردی به نام «علی جوانمردی» شکل گرفته که کانال او در تلگرام حدود ۱۸۵هزار عضو دارد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG