لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۸

بیش از هفت هزار کشته در تصادفات جاده‌ای پنج ماه نخست امسال

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در هشتمین روز از مهرماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۱۴:۳۹ ۸.۷.۱۳۹۷

بهای دلار و سکه

ظهر امروز قیمت دلار بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم در بازار آزاد به ۱۷ هزار ۲۰۰ تومان رسید.

یورو در ساعت ۲:۳۰ بعداز ظهر ۱۹ هزار ۸۸۸، و پوند بریتانیا در همین ساعت ۲۲ هزار و ۳۳۵ تومان به فروش رسید.

سکه بهار آزادی نیز در ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعد از ظهر ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار به فروش رسید.

اما در سامانه سنا که صنایع فولاد و پتروشیمی ارز آن را تامین می‌کنند نرخ دلار روز یکشنبه به ۱۶هزار ۲۴۲ تومان رسیده است. بخش بزرگی از تبادلات ارزی برای واردات قانونی از مبادی رسمی کشور از طریق بازار سنا تامین می‌شود.

۱۴:۱۵ ۸.۷.۱۳۹۷

فائزه و فاطمه هاشمی از دانشگاه آزاد اخراج شدند

روزنامه آرمان نوشت فائزه و فاطمه هاشمی از دانشگاه آزاد اخراج شده‌اند. به نوشته این روزنامه فاطمه‌ هاشمی استاد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدیر گروه علوم سیاسی و فائزه هاشمی نیز استاد واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد بود.

فائزه هاشمی به آرمان گفت: «مسئول واحدی که در آن تدریس می‌کنم اعلام کرد که به او گفته‌اند دیگر نیازی به حضور بنده در دانشگاه آزاد نیست که این موضوع را نپذیرفتم؛ چرا که باید حکم اخراج رسما ابلاغ شود و به‌ صورت شفاهی قابل پذیرش نیست و وجاهت قانونی ندارد.»

به گفته فائزه هاشمی هنوز به خواهرش فاطمه نیز اخراج به‌صورت کتبی ابلاغ نشده است.

۱۴:۰۲ ۸.۷.۱۳۹۷

سخن جنجالی وزیر بهداشت

در حالی که طی روزهای گذشته بیماران «اس‌ام‌ای» با تجمع مقابل وزارت بهداشت خواستار ورود تنها داروی موجود شدند، وزیر بهداشت ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «آیا مردم حاضرند برای دو سال طول عمر بیشتر یک نفر یک میلیارد هزینه کنیم؟»

این سخن وی در شبکه‌های اجتماعی با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است.

۱۲:۳۰ ۸.۷.۱۳۹۷

بحث «استیضاح ۴ وزیر» مطرح شده است

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیر علنی امروز مجلس از اقدامات پنج‌گانه بانک مرکزی برای تعدیل قیمت ارز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بهروز نعمتی همچنین در خصوص بحث استیضاح برخی وزرا گفت: هیئت رئیسه مجلس باید خواسته‌های نمایندگان را تمکین کند و همیشه هم روال اینگونه بوده و هیئت رئیسه جلوی هیچ استیضاحی را نگرفته‌است. در هر صورت بحث استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و راه و شهرسازی مطرح شده که از هیئت رئیسه به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شده و اکنون در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.»

۱۲:۱۰ ۸.۷.۱۳۹۷

انتشار ویدئوی رویارویی پاسداران با ناو آمریکایی در تنگه هرمز

تلویزیون دولتی ایران فیلمی را پخش کرده است که نشان می‌دهد که در اوایل سال جاری شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز به ناو آمریکایی تئودور روزولت یواس‌اس نزدیک شده‌اند.

در این ویدئو که تاریخ آن از سوی پرس‌تی‌وی، اول فروردین امسال (۲۱ مارس) ذکر شده افراد سپاه به ناو آمریکایی هشدارهایی می‌دهند.

۱۱:۲۳ ۸.۷.۱۳۹۷

حرکت اعتراضی یک دانشجو و دستگیری او

تصاویر و ویدئوهای ارسالی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد یکی از دانشجویان پیام نور به نام امیرحجت شجیعی، روز شنبه با درخواست آزادی زندانیان سیاسی روی پست برق در تقاطع جمهوری و فردوسی تهران رفته و پای خود را زنجیر کرد. بنا بر گزارش‌ها وی از سوی مأموران انتظامی بازداشت شده است.

۱۰:۵۶ ۸.۷.۱۳۹۷

گروهی از مخالفان سی‌اف‌تی در مقابل مجلس تجمع کردند

به نوشته ایرنا، گروهی از مخالفان تصویب لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) که در بین آنها برخی نمایندگان جبهه پایداری دیده می‌شوند، روز یکشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این لایحه قرار است امروز در مجلس بررسی شود. مهلت ایران برای پیوستن به این لایحه و به دنبال آن خروج از فهرست خاکستری و ورود به منطقه ایمن مبادلات مالی و بانکی فردا (اول اکتبر) پایان می‌یابد.

ایرنا می‌نویسد که شمار این معترضان حدود ۲۰۰ نفر است با در دست داشتن پلاکارهایی که بروی آن نوشته شده‌است «تصویب CFT اجرای خواست دشمن»، «نماینده با دشمن همدست نشو»، «لطفاً در تصویب لوایح FATF عجله نکنید،» از صبح امروز مقابل ساختمان مجلس هستند.

مخالفان پیوستن ایران به مقررات اف‌ای‌تی‌اف، که عمدتاً از مخالفان دولت حسن روحانی هستند، می‌گویند با این کار، راه برای اعطای کمک مالی به «حماس» و «حزب‌الله لبنان» مسدود می‌شود.

موافقان پیوستن ایران به این پیمان‌نامه می‌گویند که مخالفان آن، از شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فساد بانکی می‌ترسند.

۰۷:۰۱ ۸.۷.۱۳۹۷

ایلان ماسک از مدیریت تسلا کناره‌گیری می‌کند

ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت «تسلا» از مقام‌ خود کناره‌گیری می‌کند. همزمان این شرکت حاضر شده تا ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند؛ کمیسیون امنیت و تبادلات مالی آمریکا، آقای ماسک را متهم به فساد مالی کرده‌است.

تازه‌ترین تصمیمات در سطح مدیریتی شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا، پس از مجموعه‌ای از توئیت‌های ایلان ماسک و سپس شکایت کمیسیون تبادلات مالی صورت گرفته‌است.

کمیسیون امنیت و تبادلات مالی، ایلان ماسک را متهم کرده است که در پست‌های خود در توئیتر اطلاعات «گمراه‌کننده» در مورد خصوصی‌شدن شرکتش منتشر کرده‌است.

شرکت تسلا در عین حال پذیرفته‌است که وکیلی را برای رصد و نظارت بر نحوه اطلاع‌رسانی ایلان ماسک استخدام کند.

۰۶:۴۲ ۸.۷.۱۳۹۷

نگرانی از افزایش قابل توجه شمار قربانیان زمین‌لرزه و سونامی در اندونزی

معاون رئیس‌جمهوری اندونزی گفته شمار قربانیان زمین‌لرزه بزرگ در جزیره سولاوسی و سونامی پس از آن، ممکن است «به هزاران نفر برسد». زمین‌لرزه ۷.۵ ریشتری روز جمعه در سولاوسی هزاران نفر را آواره کرده‌است.

تا کنون کشته‌شدن ۸۲۳ نفر، عمدتا از ساکنان شهر «پالو»، مرکز سولاوسی تائید شده‌است، اما امدادگران در تلاش برای دستیابی به مناطق دورافتاده جزیره هستند. در خود پالو نیز شمار قربانیان ممکن است افزایش پیدا کند، چراکه آژانس فجایع طبیعی دولت اندونزی می‌گوید صدها نفر از ساکنان این شهر ۳۳۵ هزار نفری ناپدید شده‌اند.

زمین‌لرزه سولاوسی شدیدتر از چند زمین‌لرزه بزرگ و مرگبار چند سال اخیر در اندونزی از جمله، زمین‌لرزه ۲۰۰۶ در یوگیاکارتا و زمین‌لرزه تابستان گذشته در لومبوک، نزدیک بالی، بود. زمین‌لرزه سال ۲۰۰۴ در سوماترای اندونزی، با قدرت ۹.۱ ریشتر و بیش از ۲۲۰ هزار کشته، یکی از بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌های جهان در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

۰۵:۵۲ ۸.۷.۱۳۹۷

کره شمالی: بدون اعتماد دست به خلع سلاح یک‌طرفه نمی‌زنیم

وزیر خارجه کره شمالی ضمن انتقاد از ادامه تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ و «عیق‌تر شدن بی‌اعتمادی» گفته در چنین فضایی کشورش حاضر نخواهد شد به‌شکل یک‌طرف سلاح‌های خود را کنار بگذارد. رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرده تحریم‌ها تا غیر اتمی شدن کره شمالی ادامه می‌یابد.

ری یونگ‌هو گفته است «این تصور که تحریم‌ها ما را به زانو در می‌آورد، توهم کسانی‌ست که ما را نمی‌شناسند». او افزوده است که ادامه تحریم‌ها تنها «بی‌اعتمادی را عمیق‌تر می‌کند» و «بی‌اعتمادی در [میان مقام‌های] ایالات متحده، به فقدان اطمینان در مورد امنیت ملی [در میان مقام‌های کره شمالی] می‌انجامد».

سه روز پیش از سخنرانی ری یونگ‌هو، دونالد ترامپ تاکید کرده بود برای برچیدن جنگ‌افزارهای اتمی پیونگ‌یانگ شتابی وجود ندارد، اما افزوده بود تا آن زمان تحریم‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG