لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۰۹

خبرخوان چهارشنبه ٢۴ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و چهارمین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۲:۰۱ ۲۴.۵.۱۳۹۷

صدور مجوز آلبوم جدید چاووشی پس از ۹ ماه

محسن چاووشی، خواننده موسیقی پاپ، روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود خبر داده که مجوز آلبوم جدیدش صادر شده است. «ابراهیم» نام آلبوم تازه آقای چاووشی است که به مدت ۹ ماه منتظر بررسی بود و شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی مخالف صدور مجوز برای آن بود.

یکی از ایرادات این شورا به آلبوم جدید محسن چاووشی این بود که از برخی الفاظ از جمله «آغوش» استفاده کرده است. این در حالی است که برخی از ترانه‌های این آلبوم پیشتر در کتابی منتشر و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته بود.

چاووشی روز ۱۷ مرداد تهدید کرده بود که اگر تا ۲۰ مرداد مجوز آلبومش صادر نشود، آن را منتشر خواهد کرد.

وی در آخرین پست اینستاگرامی‌اش نوشته است: «سپاس فراوان از همه دوستانی که حمایت‌شان را دریغ نکردند و صد البته دوستانی که... بگذریم. بزودی تاریخ انتشار آلبوم را اعلام می‌کنم.. از این درشکه بیا پایین تو هم شیهه بکش گاهی».

۲۱:۴۰ ۲۴.۵.۱۳۹۷

واکنش به «روسپی» خواندن زنان بی‌حجاب

یک نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به اظهارات محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه، در «روسپی» خواندن زنان بی‌حجاب و زنان موسوم به «بدحجاب» واکنش نشان داده و گفته که این بازی کردن با «آبروی مردم» است.

پروانه سلحشوری به خبرگزاری برنا گفته که «قوه قضائیه حتما می‌تواند ورود پیدا کند. قوه قضائیه مدعی‌العموم است، در این موضوع به خیلی از مردم تهمت زده شده است. ولی آیا قوه قضائیه ورود پیدا خواهد کرد؟ باید بگویم: قطعا نه».

محمدرضا نقدی روز ۱۸ مرداد در همدان گفته بود: «دشمن در بسیاری از مواقع واژه‌سازی می‌کند و رسانه‌های ما نیز بدون تحقیق و بررسی از همان واژه‌ها استفاده می‌کنند... به عنوان مثال به روسپی‌هایی که حجاب خود را برمی‌دارند می‌گویند مخالف حجاب اجباری، و رسانه‌های ما نیز از همان استفاده می‌کنند».

در چند سال اخیر مقاومت زنان در برابر حجاب اجباری در ایران و به راه افتادن کارزارهای مختلف در این زمینه، خشم مقام‌های جمهوری اسلامی را برانگیخته و برخوردهای گشت ارشاد برای مقابله با آن تشدید شده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی همراه با برخی از نهادهای نظامی و انتظامی ایران از جمله پلیس و بسیج از نیروهای اصلی مقابله با زنان مخالف حجاب اجباری هستند.

۱۶:۵۶ ۲۴.۵.۱۳۹۷

افزایش نیروهای آمریکایی مستقر در نروژ به بیش از دو برابر

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع نروژ اعلام کرد که تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور در نزدیکی مرز روسیه به «بیش از دو برابر» افزایش خواهد یافت.

قصد ایالات متحده برای این کار اولین بار در ژوئن سال جاری یعنی دو ماه پیش رسانه‌ای شد.

طرح افزایش نفرات نیروی دریایی آمریکا در نروژ از ۳۳۰ نفر به ۷۰۰ نفر و مستقر کردن تعدادی از آنها نزدیک‌تر به مرز روسیه واکنش منفی این کشور را به دنبال داشته است.

کرملین در واکنش به این طرح آن را «آشکارا غیردوستانه» توصیف کرد.

۱۶:۵۰ ۲۴.۵.۱۳۹۷

افزایش آمار غرق شدن، مرتبط با «اعتیاد والدین به موبایل»

نجات‌غریق‌های آلمان در هشداری به والدین افزایش آمار غرق شدن کودکان در تابستان جاری را معلول اعتیاد آنها به موبایل‌ دانستند.

در سال جاری بیش از ۳۰۰ نفر در آلمان به‌هنگام شنا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، انجمن نجات‌غریق‌های آلمان در بیانیه‌ای با اشاره به این مسئله گفته است که بسیاری از اوقات والدین کودکان آن قدر سرگرم موبایل خود هستند که متوجه نمی‌شوند کودک در آب با مشکل مواجه شده است.

۱۶:۴۱ ۲۴.۵.۱۳۹۷

آمار قربانیان ریزش پل در ایتالیا به دست‌کم ۳۹ تن رسید

در حالی که تازه‌ترین آمار از قربانیان ریزش پل در جنوآی ایتالیا به ۳۹ تن رسیده است، وزیر حمل و نقل این کشور روز چهارشنبه خواستار استعفای مسئولان مدیریت پل‌ها در این منطقه شد.

دانیلو تونینلی، وزیر حمل‌ونقل ایتالیا، روز سه‌شنبه در پی ریزش مرگبار پل این رخداد را نشانه فرسودگی زیرساخت‌های ایتالیا و عدم رسیدگی درست به آنها دانسته و تاکید کرده بود کسانی که مسئول این واقعه هستند، بهای آن را خواهند پرداخت.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیا، حدود ۲۰۰ متر از پل «موراندی» در این رخداد سقوط کرده و به روی جاده پایین پل افتاده است.

۱۶:۳۶ ۲۴.۵.۱۳۹۷

استاد دانشگاه: بعید نیست حاشیه‌نشینی در تهران زمانی به وخامت هند برسد

رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با انتقاد از رویکرد شهردار به مسائل اجتماعی هشدار داد که «بعید نیست که شرایط حاشیه‌نشینی در تهران روزی به وخامتِ هند و برخی از کشورهای آمریکای لاتین برسد».

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، به نقل از حسین ایمانی جاجرمی گفت: «سندِ آسیب‌شناسی شهرها در بخش‌ اجتماعی و فرهنگی توسط دولت به تصویب رسیده است، این سند باید مبنای کار شهرداری‌ِ کلانشهرها باشد.»

آقای ایمانی جاجرمی همچنین گفت: «در سال‌های گذشته کمتر خیابان‌خواب می دیدیم، اما به تازگی شاهد بروز پدیده خیابان‌خوابی در جاهایی مانند بلوار کشاورز هستیم. این نشان می‌دهد که پدیده بی‌خانمانی نیز در حال اضافه شدن به مشکلات است.»

۱۶:۱۶ ۲۴.۵.۱۳۹۷

سخنگوی شورای نگهبان: استفاده از توئیتر، غیرقانونی نیست

عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان که به تازگی به توئیتر پیوسته است گفت که استفاده از این شبکه اجتماعی، غیرقانونی نیست.

عباسعلی کدخدایی
عباسعلی کدخدایی

به گزارش روزنامه هفت صبح، عباسعلی کدخدایی با تأیید عضویت در توئیتر در پاسخ به این سؤال که "آیا این صفحه برای خودتان است با خنده گفت: «اگر می‌دانستم این همه جنجال درست می‌شود اصلاً وارد توئیتر نمی‌شدم.»

او درباره دلیل خود برای ورود به توئیتر توضیح داد: «دوستان مسئول در سایت ما پیشنهاد دادند که این صفحه را برای اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کنم.» کدخدایی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود فیلتر بودن این سایت تصمیم گرفته عضو آن شود، می‌گوید: «به هر حال مسئولان مختلف در این شبکه حضور دارند و ما هم تصمیم گرفتیم مانند مسئولان به این شبکه ورود پیدا کنیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از سایت فیلتر شده غیرقانونی نیست، می‌گوید: «یک تفسیری که در این مورد وجود داشت این بود که فیلتر یک سایت محدودیت است اما استفاده از آن غیرقانونی نیست. اگر تفسیر جدیدی وجود داشته باشد و بگوید که استفاده از سایت فیلتر شده جرم است ما نیز حتماً از آن تبعیت می‌کنیم.»

۱۶:۰۱ ۲۴.۵.۱۳۹۷

روحانی: آمریکا خود کاری کرده که شرایط مذاکره را از بین برده

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: «آمریکا نیز خود کاری کرده که شرایط مذاکره را از بین برده؛ با روند خوبی داشتیم مذاکره می‌کردیم اما خودش آن را تخریب کرده و پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و می‌گوید باید چگونه عبور کنم!؟»

او خطاب به آمریکایی‌ها افزود: «اگر می‌خواستید عبور کنید، چرا خراب کردید؟ اگر می‌خواستید همدیگر را ببینیم چرا پل را خراب کردید؟ خودشان پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و داد می‌زنند. این که نشد. اگر راست می‌گویید بیایید پل را دو مرتبه درست کنید. پل را که درست کردید خود به خود و به‌طور طبیعی رفت و آمد درست می‌شود؛ خودت مؤثر و مخرب و عامل این کار هستی.»

۱۴:۳۳ ۲۴.۵.۱۳۹۷

وزارت خارجه آمریکا: «فریب بصری» در ویدئوی موشک جدید ایران

تیم ارتباطات سایبری آمریکا، در توئیتر عربی وزارت خارجه آمریکا، ویدیوی آزمایش موشک «فاتح مبین» را که در رسانه‌های ایران پخش شده بود، بازنشر کرده و نوشته‌است که این ویدیو، یک فریب بصری است و موضعی که ایران می‌گوید آن را با موشک جدید «فاتح مبین» هدف قرار داده، در این ویدیو مورد اصابت موشک قرار نگرفته، بلکه به صورت موضعی منفجر شده‌است.

۱۴:۳۰ ۲۴.۵.۱۳۹۷

عقد ۳۵ دختربچه زیر ۱۳ سال در خنداب استان مرکزی

به گزارش ایسنا، اکرم حمزه‌لوئیان، کارشناس مسئول مرکز بهداشت استان مرکزی، با اشاره به ازدواج دختربچه‌ها در روستاهای استان گفت: شهرستان خنداب در این زمینه نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارای شرایط ویژه است بطوریکه در این شهرستان ۳۵ دختر زیر ۱۰ الی ۱۳ سال عقد شده‌اند.

وی ادامه داد: «در روستاها خانواده از ترس اینکه دخترانشان تا آخر عمر مجرد بمانند، آنان را در زمان کودکی شوهر می‌دهند و در واقع ازدواج دختربچه‌ها در روستاهای استان یکی از تبعات تلخ افزایش آمار دختران مجرد ۳۰ سال به بالا در این مناطق است.»

او افزود که در استان مرکزی «شهرستان اراک با هزار و ۵۰۵ نفر و شهرستان خنداب با هزار و ۲۴۰ نفر بیشترین دختران مجرد را به خود اختصاص داده‌اند.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG