لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۹

خودداری از سوخت رسانی به برخی از هواپیماهای ایرانی در استانبول

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

گزارش‌ها حاکی است که روز جمعه طوفانی با سرعت ۱۰۸کیلومتر در ساعت شهرستان زابل در استان سیستان بلوچستان را در‌نوردیده است.

علی ملاشاهی، رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان، به تسنیم گفته است: «صبح امروز سرعت باد در زابل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که این میزان در بیشترین ساعت به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید که پیش بینی می‌شود تا فردا در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید و گردوخاک (۷۰ تا ۹۰ گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت) و در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک و کاهش شدید دید داشته باشیم.»

با این حال وی تاکید کرده است: یکشنبه از شدت وزش باد کاسته خواهد شد و ساعات اولیه روز وزش باد برخی نقاط گردوخاک خواهیم داشت.

خودداری از سوخت رسانی به برخی از هواپیماهای ایرانی در استانبول

رسانه های ترکیه روز جمعه گزارش دادند، شرکتهای سوخت رسانی در فرودگاه استانبول از دادن سوخت به برخی از خطوط هواپیمایی ایرانی خودداری کردند.

به گزارش رویترز، برخی از این هواپیما مجبور شدند مسیر خود را تغییر داده یا تعداد مسافران خود را کاهش دهند تا با سوخت کمتر به مسیرشان ادامه دهند.

این گزارش می افزاید، پرواز دست کم یک هواپیمای ایرانی در این فرودگاه لغو شده است.

خبرگزاری دیمیرون گزارش داده است که شرکت آفیسی پترول، از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه خودداری کرده است.

رویترز می گوید، خطوط هوایی مانند ماهان ایر، ATA، قشم و آسمان در مسیر بین تهران -استانبول فعالیت می‌کنند.

در همین حال وزیر انرژی ترکیه اعلام کرده است که ترکیه از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شده است.

از سوی دیگر تسنیم گزارش داده است :«شرکت تامین سوخت هواپیمای ترکیه اعلام کرد که تا زمان رسیدن نظر آمریکا مبنی بر مستثنی کردن ترکیه از تحریم‌های ایران، از دادن سوخت هواپیما به ایران معذور است.»

XS
SM
MD
LG