لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۷

سایت کنفرانس داووس صحرا با تصویر گردن زدن خاشقجی به دست بن‌سلمان هک شد

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

۲۱:۰۰ ۳۰.۷.۱۳۹۷

وبسایت کنفرانس «داوس صحرا» هک شد

وبسایت رسمی کنفرانس برنامه سرمایه‌گذاری آینده موسوم به داوس صحرا شامگاه دوشنبه برای مدتی هک شد و در آن تصویر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به سبک داعش در حال گردن زدن جمال خاشقجی گذاشته شد.

کنفرانس سرمایه‌گذاری سعودی روز سه‌شنبه در ریاض به ریاست محمد بن سلمان آغاز می‌شود. بسیاری از کشورها و سرمایه‌گذاران این کنفرانس را بایکوت کرده‌اند.

۲۰:۵۱ ۳۰.۷.۱۳۹۷

«خروج ۶۵۰ میلیون دلار» سرمایه خارجی از عربستان در عرض یک هفته

روزنامه فایننشال تایمز می‌گوید در پی بحران مرگ جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول، تنها در هفته گذشته سرمایه‌گذاران خارجی ۶۵۰ میلیون دلار از بازار سهام عربستان سعودی بیرون کشیدند و بدین ترتیب برنامه سعودی‌های برای جذب سرمایه خارجی به این بازار نقش بر آب شد.

سرمایه خارجی بازار سهام سعودی تنها ۵ درصد از کل این بازار را تشکیل می‌دهد. ارزش بازار سهام سعودی ۵۰۷ میلیارد دلار است. این بازار توانست در سال جاری سه میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند.

۱۹:۲۱ ۳۰.۷.۱۳۹۷

آماده‌باش ترامپ به ارتش برای مقابله با کاروان مهاجران

در حالی که هزاران نفر از مهاجران آمریکای مرکزی به سوی آمریکا درحرکتند، ترامپ روز دوشنبه گفت به ارتش آماده‌باش داده است.

هزاران نفر از کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادر با پای پیاده به مکزیک رسیده‌اند و تا نزدیکترین مرز آمریکا حدود ۳۲۰۰ کیلومتر فاصله دارند.

فقر و خشونت از علل مهاجرت دسته‌جمعی این جمعیت. گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد بیشتری در طول مسیر به این کاروان می‌پیوندد. یکی از دلایل حرکت دسته‌جمعی این مهاجران برای امان ماندن از دست تبهکاران است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه همچنین تهدید کرد که کمک‌های آمریکا به کشورهای مبدا مهاجران را قطع کند.

ترامپ وعده داده بود که با پول مکزیک دیوار بلندی برای جلوگیری از مهاجرت مکزیکی‌ها بسازد که این وعده عمل نشده است.

دولت ترامپ فرزندان مهاجران غیرقانونی را از خانواده‌ها جدا می‌کند که با موجی از انتقادها مواجه شده است.

۱۸:۳۷ ۳۰.۷.۱۳۹۷

نماینده زاهدان: دولت برادر پاکستان پدر ما را درآورده؛ آدم‌ربا‌یان را با موشک بزنیم

حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان با انتقاد از عدم همکاری پاکستان در مورد مرزبانان ربوده شده توسط جیش‌العدل گفت: «دولت پاکستان باید تکلیف این گروهک‌های تروریستی را مشخص کند. ما با کشور پاکستان قانون استرداد مجرمین را داریم اما متاسفانه در این زمینه همواره مشکل داشتیم. پاکستان هیچ‌وقت به قوانین و تعهدات بین‌المللی در رابطه با استرداد مجرمین عمل نکرده است. از طرف دیگر دولت ما هم همیشه "دولت برادر پاکستان" را تکرار می‌کند و این "دولت برادر پاکستان" متاسفانه پدر ما را درآورده است.»

نماینده زاهدان افزود: «بالاخره به این دلیل که پایگاه و جایگاه این‌ تروریست‌ها مشخص است به نظر ما جمهوری اسلامی باید مقر این گروهک‌ها را هم در پاکستان با موشک بزند چراکه امیدی به دولت پاکستان نیست.»

۱۸:۲۹ ۳۰.۷.۱۳۹۷

اعتراض مجمع جهانی اقتصاد برای استفاده از نام «داوس» در کنفرانس سرمایه‌گذاری سعودی

مجمع جهانی اقتصاد با صدور بیانیه‌ای نسبت به استفاده از عنوان این مجمع برای کنفرانس عربستان انتقاد کرد.

کنفرانس «برنامه سرمایه‌گذاری آینده» که روز سه‌شنبه به ریاست محمد بن سلمان در ریاض آغاز به‌کار می‌کند به خاطر قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان، از سوی بسیاری از مقام‌ها شخصیت‌ها و سرمایه‌گذاران بایکوت شده است. این کفنراس به «داوس صحرا» مشهور شده بود.

مجمع جهانی اقتصاد که در داوس سوییس هر سال تشکیل می‌شود اعلام کرد با توسل به هر وسیله ممکن از برند داوس حفاظت می‌کند و اجازه سوءاستفاده از داوس را نخواهد داد.

مجمع جهانی اقتصاد یادآور شده که این سازمان از سوی هیچ کشوری نشست برگزار نمی‌کند. بیانیه مجمع جهانی اقتصاد مستقیما نامی از عربستان نبرده است.

۱۷:۲۴ ۳۰.۷.۱۳۹۷

پرونده قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی به دادگاه انقلاب ارجاع شد

پرونده قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل دادگستری به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شد.

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع قاسم شعله سعدی به ایرنا گفت: «شعبه بازپرسی قرار بازداشت کیخسروی و شعله سعدی را به ترتیب به ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان تبدیل کرده است.»

آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری، ۲۷ مرداد در تجمع اعتراضی نسبت به نظارت استصوابی شورای نگهبان دستگیر و به زندان فشافویه منتقل شدند.

۱۷:۰۸ ۳۰.۷.۱۳۹۷

واکنش کلانتری به ایراد «اتهام افساد فی‌الارض» به فعالان محیط زیست

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست درباره اتهام «افساد فی‌الارض» که به گفته محمدحسن آقاسی به فعالان محیط زیست وارد شده گفت: «اتهام جدید فعالان محیط زیست بازداشت‌ شده، هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما موضوعاتی مطرح است.»

روز یکشنبه، محمد حسین آقاسی به رادیو فردا گفت برای پنج نفر فعالان محیط زیست اتهام «جاسوسی» به «افساد فی‌الارض» تغییر پیدا کرده است.

سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، عبدالرضا کوهپایه و مراد طاهباز نزدیک به ۹ ماه است که در بازداشت موقت به‌سر می‌برند.

۱۶:۳۹ ۳۰.۷.۱۳۹۷

مجموع جوایز بلیط بخت‌آزمایی آمریکا به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید

چه کسی می‌خواهد میلیاردر شود؟ با خرید یک بلیط دو دلاری، می‌توان این بخت را پیدا کرد تا به یکی از ثروتمندترین افراد در روی زمین تبدیل شد، ولی شانس خریدار، یک به ۳۰۳ میلیون است تا بتواند برنده جایزه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری سه‌شنبه شب (۲۳ مهر) شود.

۶۰۰ میلیون دلار دیگر قرار است بین سایر برندگان تقسیم شود.

پس از اینکه قرعه‌کشی روز جمعه برنده‌ای در پی نداشت، رقم جایزه بلیط بخت‌آزمایی آمریکا از یک میلیارد دلار به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای تک برنده افزایش یافت. برای قرعه‌کشی روز جمعه ۲۸۰ میلیون بلیط فروخته شده بود.

اگر در قرعه‌کشی سه‌شنبه شب شش رقم بلیط هر کسی مطابق عدد اعلام شده باشد، برنده می‌تواند فورا ۹۰۴ میلیون دلار یا ظرف ۲۶ سال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار دریافت کند.

۱۵:۴۶ ۳۰.۷.۱۳۹۷

قتل خاشقجی؛ مقام سعودی که برکنار شده بود سمت جدید گرفت

یک دستیار نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، که عربستان گفته بود به خاطر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد، از کار برکنار شده است، روز دوشنبه خبر داد که به یک سمت دیگر منصوب شده است.

سعود القحطانی در صفحه توئیتر خود نوشته که رئیس «شورای مدیران فدراسیون سعودی برای امنیت سایبری، برنامه‌ریزی و پهپادها» شده است.

او گفته که این فدراسیون یک اتحادیه ورزشی است که غیردولتی بوده و زیر چتر کمیته ملی المپیک عربستان فعالیت می‌کند.

این مقام سعودی پیشتر خود را دستیار دربار سعودی، در حد وزیر، و مسئول مطالعات و امور رسانه‌ها معرفی کرده بود.

عربستان که به خاطر قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور استانبول تحت فشار شدید بین‌المللی است، جمعه شب گفته بود که دو مقام شامل سعود القحطانی و احمد العسیری را از سمت‌های خود برکنار کرده و ۱۸ نفر نیز در بازداشت هستند.

ترکیه اعلام کرده که روز سه‌شنبه جزئیات تحقیقات خود را درباره این قتل منتشر خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که ریاض روی نقش خود در این رخداد «سرپوش» بگذارد. عربستان اقدام به کشتن این روزنامه‌نگار منتقد را کار «عناصر خودسر» دانسته است.

۱۵:۳۶ ۳۰.۷.۱۳۹۷

توفانی «شدیداً خطرناک» به سواحل مکزیک نزدیک می‌شود

گزارش‌ها حاکی است شدت توفان دریایی موسوم به «توفَند ویلا» که به سوی ساحل غربی مکزیک در حرکت است به درجه ۵ نزدیک شده و هواشناسان از این توفان با عنوان «شدیداً خطرناک» یاد می‌کنند. مسیر حرکت آن بین مازاتلان و پوئرتو وایارتا است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG