لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

برهم صالح، رئیس‌جمهور جدید عراق شد

برهم صالح، رئیس‌جمهور جدید عراق شد

تلویزیون دولتی عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که پارلمان این کشور یک سیاستمدار با تجربه کرد را به عنوان رئیس‌جمهوری جدید عراق برگزیده است تا گام دیگری به سمت تشکیل دولت جدید برداشته شود.

بر اساس این گزارش، برهم صالح از حزب اتحادیه میهنی کردستان با کسب ۲۲۰ رای از مجموع ۲۷۳ رای نمایندگان مجلس عراق به مقام ریاست‌جمهوری عراق رسید.

آقای برهم صالح در نخستین گام، عادل عبدالمهدی را رسما مامور تشکیل دولت عراق کرده است.

طبق یک قرارداد غیررسمی که به سال ۲۰۰۳ و زمان حمله آمریکا به عراق باز می‌گردد، رئیس‌جمهوری عراق از میان کردها، نخست‌وزیر از میان شیعیان، و رئیس مجلس از میان سنی‌ها انتخاب می‌شود.

کشف محموله بزرگ شربت تقلبی زادیتن در تهران

محموله کشف شده در تهران
محموله کشف شده در تهران

پلیس آگاهی تهران از کشف محموله بزرگ شربت تقلبی زادیتن کودکان خبر داد. به گزارش ایسنا کارآگاهان آگاهی توانسته‌اند بیش از ۱۶ هزار عدد شربت زادیتن مخصوص کودکان زیر ۱۰ سال را کشف کنند.

حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دراین باره گفت: «سودجویان که سه نفر از آنها دستگیر شده و اقدامات برای دستگیری دیگر وابستگان به آنان نیز ادامه دارد، با استفاده از دستگاه‌های مخصوص این شربت‌ها را پلمب کرده و به قیمت حداقل ۱۳۰ هزار تومان قصد توزیع آن داشتند که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس ناکام ماندند.»

این دارو برای از جمله برای کاهش عوارض حساسیت برای کودکان تجویز می‌شود.

ایران به خارجی‌ها با ۲۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری‌ اقامت می‌دهد

شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز سه‌شنبه با حضور سران سه‌ قوه و به ریاست حسن روحانی تصویب کرد به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع ارزی، اتباع دولت‌های خارجی در صورتی که حداقل دویست و پنجاه هزار دلار جهت سرمایه‌گذاری در ایران، به کشور وارد کنند، مطابق ضوابطی که دولت اعلام می کند، می‌توانند از امتیاز مجوز اقامت پنج ساله برخوردار شوند.

ممنوعیت پرواز برای خلبانان بالای ۶۵ سال

سازمان هواپیمایی کشوری پرواز که خلبانان بالای ۶۵ سال را ممنوع اعلام کرد. رضا جعفرزاده مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفت: «طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و بر اساس کنوانسیون شیکاگو خلبنانی که سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند اجازه پرواز نخواهند داشت.»

انتشار تصاویر «حمله موشکی سپاه به سوریه»

سپاه پاسداران تصاویری را منتشر کرده که به گفته این ارگان محل استقرار نیروهای داعش در سوریه بوده و هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

سپاه پاسداران به تلافی «حمله تروریستی» اهواز با موشک‌های بالیستیک سوریه را هدف قرار داده بود.

اکنون سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه می‌گوید «در این عملیات با استفاده از روش‌های خاص اطلاعاتی و پس از اطمینان از حضور فرماندهان داعشی، عملیات با غافلگیری انجام شد.»

به گفته حاجی‌زاده به خاطر لو نرفتن عملیات از اعزام پهپاد برای فیلمبرداری از این اهداف خودداری شده بود.

بهرام قاسمی اتهامات فرانسه در مورد تلاش برای بمبگذاری در پاریس را رد کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد اتهامات وارد شده از سوی دولت فرانسه به ایران در مورد تلاش برای حمله به اجتماع مجاهدین در پاریس خواستار آزادی دیپلمات ایرانی شد.

اسدالله اسدی یک دیپلمات سفارت ایران در اتریش، که در آلمان دستگیر شده، متهم است که در ماجرای تلاش برای بمبگذاری در اجتماع مجاهدین دست داشته است. آلمان گفته است این دیپلمات را به بلژیک مسترد می‌کند. شش نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند.

بهرام قاسمی با رد هرگونه دخالت در این ماجرا آن را توطئه‌ای برای مخدوش کردن رابطه ایران و فرانسه دانست.

قاسمی گفت: «بنابراین خواهان واقع‌بینی مقامات فرانسوی در قبال جمهوری اسلامی ایران هستیم و مجددا نسبت به دست‌های شوم بداندیشان که درصدد تخریب روابط کهن و دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند هشدار می‌دهیم.»

کاهش بهای خودرو

به دنبال کاهش نرخ ارز، بهای خودرو نیز در ایران کاهش پیدا کرد. به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی بین ۱.۵ تا ۱۲ میلیون تومان و قیمت خودروهای وارداتی که نسبت مستقیم با نرخ ارز دارند به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

ایسنا به نقل از «فعالان بازار خودرو» گزارش کرده در حال حاضر همه در بازار فروشنده شده‌اند و هیچ خریداری در بازار وجود ندارد. بر پایه گزارش‌ها قیمت پراید ۱۳۱ در بازار به حدود ۲۷ میلیون تومان رسیده است.

وزیر دفاع فرانسه: برنامه موشکی ایران یک تهدید است

فلورانس پارلی
فلورانس پارلی

​به گزارش خبرگزاری رویترز، فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه، روز سه‌شنبه گفت که برنامه موشک‌های بالیستیک ایران «یک تهدید» است.

او که در دیدار با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، سخن می‌گفت هم‌چنین افزود که نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه «مایه نگرانی بزرگ» است.

بانک مرکزی: بانک‌ها خریدار دلار هستند

اصفهان
اصفهان

بانک مركزی در اطلاعیه‌ای از تمام بانک‌های مجاز به عملیات ارزی خواست، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام کنند.

این بانک طی اطلاعیه‌ای و با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و نیز امتناع دلالان ارز و برخی صرافی‌ها از خرید ارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های دارای مجوز عملیات ارزی، نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند.

برپایه گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی روز سه‌شنبه هم روند نزولی قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی در شهرهای ایران ادامه داشت و دلارهای خانگی از بیم کاهش بیشتر روانه بازار شده است.

جماران گزارش کرده فروش دلار در بازار فردوسی تهران به طرز گسترده‌ای ادامه دارد و مردم دلارهای خود را به قیمت‌های پیشنهادی دلالان می فروشند.

برپایه این گزارش بیشتر دلارفروشان با پیشنهاد قیمت در کانال ۱۲ هزار تومان، دلارهای خرده‌فروشان بازار ارز را جمع‌آوری می‌کنند و فروشندگان پس از آنکه از فروش دلارهایشان به صرافی‌ها ناامید می‌شوند به دستفروشانی مراجعه می‌کنند که حاضر به خرید نقدی دلارهای آنها هستند.

ایسنا گزارش داده در راسته خیابان سپه برخی صرافی‌ها کرکره را پایین کشیده و نظاره‌گر دلار در بازار غیررسمی هستند و دلالان بیشتر از صرافان تمایل به خریدوفروش دارند.

تسنیم گزارش داده که در شهر قم، از صبح امروز خریدوفروش ارز با قیمت‌های گوناگون انجام شده اما سیر قیمت‌ها نزولی بوده است.

تسنیم همچنین نوشته که در حال حاضر در بازار ارز در اصفهان، دلال‌ها در حال خرید ارز از مردم هستند اما ارزی به مردم فروخته نمی‌شود.

مسدود کردن دارایی‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایران در فرانسه

به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت فرانسه روز سه‌شنبه گفت که این کشور دارایی‌های متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی ایران و دو شهروند ایرانی را در واکنش به «طرح حمله به همایش مجاهدین خلق» در ماه ژوئن مسدود کرده است.

فرانسه پیش از این یک دیپلمات ایران و دو نفر دیگر را در این رابطه بازداشت کرده و به تهران هشدار داده بود منتظر «یک پاسخ قوی» در این ارتباط باشد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG