لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۵

آمریکایی‌ها در «رتبه سوم» متقاضیان پناهندگی از کانادا

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

دستگیری ۵۰ نفر در مراغه به خاطر شرکت در میهمانی شبانه

خبرگزاری ایلنا از دستگیری ۵۰ نفر در یک میهمانی شبانه در شهرستان مراغه خبر داد. برپایه این گزارش این شهروندان سه‌شنبه در یکی از باغ‌های حومه مراغه با دستور قضایی دستگیر شدند.

آمریکایی‌ها در «رتبه سوم» متقاضیان پناهندگی از کانادا

برپایه آمارهای منتشر شده اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، در سال ۲۰۱۷ آمریکایی‌ها رتبه سوم تقاضای پناهندگی از کانادا را داشته‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۵۵۰ شهروند آمریکا از کانادا تقاضای پناهندگی کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۶ شش برابر افزایش داشته است.

به گفته استفان هندفیلد، وکیل مهاجرت در مونترال، بیشتر این پناهجویان، فرزندان خارجی‌های «غیر مقیم» در آمریکا هستند اما به خاطر اینکه از خانواده خود جدا نشوند، به کانادا می‌آیند.

طبق قانون اساسی آمریکا متولدان در خاک آمریکا تابعیت آمریکایی دریافت می‌کنند.

اکثر آمریکایی‌هایی که برای پناهندگی کانادا اقدام کرده‌اند والدین‌شان اهل هائیتی هستند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از قصد خود برای لغو قانون اعطای تابعیت به متولدان آمریکا با پدر و مادر خارجی خبر داده است.

با این حال منتقدان می‌گویند رئیس‌جمهوری نمی‌تواند قانون اساسی را با فرمان اجرایی تغییر دهد.

راهپیمایی کارگران گروه ملی فولاد ایران در خوزستان

کارگران «گروه ملی فولاد ایران» در اعتراض به بی‌توجهی مدیران کارخانه به مطالبات صنفی‌شان روز چهارشنبه در خیابان منتهی به ساختمان استانداری خوزستان راهپیمایی کردند. این پنجمین روز از اعتراض کارگران گروه ملی فولاد ایران است.

به گزارش ایلنا گروه ملی فولاد ایران حدود ۴ هزار کارگر شاغل دارد که طی چند ماه گذشته دستمزد آ‌نها به تاخیر افتاده است.

وزارت دادگستری آمریکا: ترامپ قانونا می‌تواند برای وزارت دادگستری سرپرست تعیین کند

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور از اختیار تعیین سرپرست برای این وزارتخانه برخوردار است.

پس از برکناری جف سشنز، رئیس جمهور آمریکا متئو ویتیکر را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. این برکناری یک روز پس از شکست جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان رخ داد.

متئو ویتیکر مخالف تحقیق و تفحص رابرت مولر بازرس ویژه در مورد پرونده «دخالت» روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ است.

متئو ویتیکر ، سرپرست کنونی وزارت دادگستری آمریکا، در سال ۲۰۱۴ به عضویت هیات مدیره شرکت «بازاریابی جهانی برای ثبت اختراع» درآمد. این شرکت به اتهام کلاهبرداری در سال ۲۰۱۸ به دستور دادگاه فدرال تعطیل و به پرداخت ۲۶ میلیون دلار محکوم شد.

بخش حقوقی وزارت دادگستری آمریکا نظر خود در مورد «قانونی بودن» انتصاب سرپرست از سوی رئیس جمهور را به کاخ سفید ارسال کرده است.

پس از آنکه جف سشنز خود را از هرگونه دخالت و نظارت در پرونده روسیه کنار کشید دونالد ترامپ بارها به طور علنی به شدت از او انتقاد کرد.

در حالی که سشنز از نظارت بر پرونده روسیه کنار کشیده بود، معاونش راد روزستاین رابرت مالر را مسئول تحقیق این پرونده روسیه قرار داد.

جمهوری چک مخالفت خود با پیمان جهانی مهاجرت را اعلام کرد

اجتماع مخالفان مهاجرت مسلمانان در پراگ سال ۲۰۱۳
اجتماع مخالفان مهاجرت مسلمانان در پراگ سال ۲۰۱۳

جمهوری چک می‌گوید پیمان جهانی مهاجرت سازمان ملل را امضا نخواهد کرد. نخست‌وزیر راستگرای جمهوری چک آندری بابیش روز چهارشنبه گفت این پیمان امنیت و حاکمیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازد. آمریکا، استرالیا، اتریش، بلغارستان و مجارستان نیز این پیمان را رد کرده‌اند.

هدف از این پیمان که قرار است در ماه دسامبر امسال در مراکش به رای گذاشته شود، مدیریت جهانی مهاجرت، تقویت حقوق مهاجران و پناهندگان عنوان شده است.

در جمهوری چک نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی احزاب ضدمهاجرت و ضداسلامی صاحب نفوذ و قدرت قابل ملاحظه‌ای شده‌اند.

انفجار شی مشکوک در کرمانشاه

محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از انفجار شیئی مشکوک در شهرک ولایت الهیه خبرداد.

وی به ایلنا گفت:‌ «ساعت ۱:۶ دقیقه بامداد امروز و به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره انفجار در شهرک ولایت الهیه کوی نهم ماموران کلانتری سریعاً به محل وقوع حادثه اعزام شدند.»

به گفته این مقام نیروی انتظامی در پی این انفجار به یک دستگاه پراید و تعدادی از منازل اطراف خساراتی وارد آمده است.

محمدرضا آمویی با بیان اینکه انفجار ناشی از مواد منفجره دست‌ساز بوده، گفت بر اثر این انفجار زنی میانسال از ناحیه پای راست دچار جراحت سطحی شده است.

روحانی: آمریکایی‌ها فهمیدند قطع صادرات نفت ایران عملی نیست

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت، آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که قطع صادرات نفت ایران عملی نیست.

وی با اشاره به معافیت‌ خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا گفت: «آنها فکر می‌کردند که نفت ایران را به‌طور کامل قطع می‌کنند، اما خودشان در روزهای آخر فهمیدند که این کار عملی و امکان‌پذیر نیست؛ هم به خاطر مسایل داخلی خودشان و هم بخاطر قیمت نفت، امکان‌پذیر نیست.»

همزمان با ۱۳ آبان که تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران اجرایی شد، واشینگتن اعلام کرد به خریداران نفت ایران معافیت داده تا بتوانند به‌طور تدریجی واردات نفت را کاهش دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خود در عین حال تصریح کرد ضرباهنگ تحریم‌های نفتی آهسته شده تا از افزایش بهای نفت جلوگیری شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، در اعتراض به نتانیاهو استعفا کرد

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، روز چهارشنبه در نشست فراکسیون حزب خود، «اسرائیل، خانه ما» در مجلس اسرائیل، ضمن اعلام کناره‌گیری از وزارت دفاع، از پایان هم‌پیمانی حزبش با دولت نتانیاهو خبر داد.

آقای لیبرمن تایید کرد که در اعتراض به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نحوه اداره عملیات جنگی روزهای گذشته در برابر سازمان‌های مسلح فلسطینی در غزه، از این مقام استعفا می‌کند.

به گفته او، «اهمال» و «ضعف» باعث شد که حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی وضع امنیتی جنوب اسرائیل و مردم آن را وخیم کنند و در این شرایط، دولت نمی‌بایست با آتش‌بس نانوشته با این گروه‌ها موافقت می‌کرد.

درگیری مسلحانه در شوش دو کشته بر جای گذاشت

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه به نقل از دادستان عمومی و انقلاب شوش از کشته شدن دو نفر و مصدومیت هشت تن دیگر «در یک درگیری مسلحانه» خبر داد.

به گفته مصطفی نظری، این درگیری به دلیل «اختلافات شخصی بر سر ملک» در روستای ترویح از توابع بخش فتح‌المبین شوش در استان خوزستان رخ داد.

بازداشت چند «تبعه اروپا» در پی کشف محموله چند تنی مواد مخدر

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه از بازداشت چند «تبعه اروپا» به عنوان «عناصر اصلی باندهای قاچاق» در پی کشف یک محموله عظیم مواد مخدر خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از اطلاعیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خبر داد: «پنج باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر متلاشی و بیش از شش تن پیش‌ساز هروئین و ۳۸۵ کیلوگرم هروئین فشرده کشف و ضبط» شد.

در ادامه این گزارش آمده است: «۱۱ نفر از عناصر اصلی باندهای قاچاق مواد مخدر که تعدادی از آنها از اتباع کشورهای اروپایی هستند دستگیر شدند.»

مشخص نیست که این افراد تبعه چه کشور اروپایی هستند.

این خبر کمتر از یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس ایتالیا تایید کرد که حدود ۲۷۰ کیلوگرم هروئین را در جنوآ از یک کشتی که از مبدأ بندرعباس حرکت کرده بود کشف کرده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG