لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

ارتش نیجر: ۷۱ سرباز در حمله پیکارجویان اسلامگرا به یک پادگان کشته شدند


تصویر منتشر از تلویزیون وابسته به گروه داعش از حمله نیروهای این گروه به یک پادگان نظامی نیجر در ۱۶ ماه مه سال جاری
تصویر منتشر از تلویزیون وابسته به گروه داعش از حمله نیروهای این گروه به یک پادگان نظامی نیجر در ۱۶ ماه مه سال جاری

یک سخنگوی نظامی نیجر چهارشنبه ۲۰ آذر ماه اعلام کرد که پیکارجویان اسلامگرا با حمله به پادگان نظامی در مرز با مالی ۷۱ سرباز را کشتند.

به گزارش رویترز، پیکارجویان اسلامگرای وابسته به گروه های القاعده و گروه حکومت اسلامی(داعش) طی یک سال اخیر در منطقه‌ای که به عنوان «ساحل» در غرب آفریقا شناخته می‌شود، عملیات مسلحانه خود را تشدید کرده‌اند. این در حالی است که نیروهای منطقه‌ای و خارجی نیز حضور خود را در این منطقه افزایش داده‌اند.

طبق این گزارش، پیش از این کشورهای مالی و بورکینافاسو شاهد درگیری‌های شدید بوده‌اند و حتی بخش‌هایی از کشورها از کنترل دولت مرکزی خارج شده‌اند. نیجر هم به دلیل مرز طولانی با آنها شاهد حضور شبه نظامیان اسلامگرا در داخل خاک خود است.

سرهنگ بوباکار حسن، سخنگوی ارتش نیجر در یک برنامه تلویزیون دولتی اعلام کرد: چند صد شبه نظامی شامگاه سه شنبه به پایگاهی در غرب نیجر حمله کردند. این حمله سه ساعت ادامه داشت.

رویترز ، شبه نظامیان گروه حکومت اسلامی غرب افریقا در ماه‌های مه و ژوئن در همین نقطه و در دو حمله ۵۰ سرباز نیجر را کشتند.

سخنگوی ارتش نیجر تاکید کرده است، درگیری شدیدی بوده و پیکارجویان اسلامگرا با خودروهای انتحاری به نیروهای نظامی حمله کردند.

سرهنگ بوباکار حسن اضافه کرده است، دست کم ۱۲ سرباز نیجر در این حمله مجروح شدند و شماری «زیادی» هم مفقود هستند.

دو مقام امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود به رویترز گفته‌اند، ۳۰ سرباز در جریان این حمله ناپدید شده‌اند که جستجوی برای یافتن آنها ادامه دارد.

به دنبال این حمله مرگبار رئیس جمهور نیجر هم سفر خود را به مصر نیمه تمام گذاشت و چهارشنبه به کشور بازگشت.

XS
SM
MD
LG