لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۲

کره شمالی «احتمالا آماده انجام یک آزمایش موشکی جدید می‌شود»


این عکس از پیونگ‌یانگ، پخش تلویزیونی آزمایش موشکی ماه اوت را نشان می‌دهد
این عکس از پیونگ‌یانگ، پخش تلویزیونی آزمایش موشکی ماه اوت را نشان می‌دهد

خبرگزاری ژاپنی کیودو به نقل از مقام‌های آن کشور می‌گوید سیگنال‌های رادیویی از احتمال آماده‌شدن کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی جدید خبر می‌دهند. خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز می‌گوید سئول در حال رصد وقایع مربوط به یک آزمایش احتمالی‌ست.

به گزارش کیودو از توکیو یک مقام دولتی ژاپن گفته است «کره شمالی احتمال دارد در روزهای آینده دست به آزمایش موشکی تازه‌ای بزند».

خبرگزاری یون‌هاپ در سئول نیز گزارش داده‌است که کره شمالی و ایالات متحده «از نزدیک در حال رصد رخدادهای مربوط به ازسرگیری اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی» هستند.

با این وجود مقام‌های ژاپنی تاکید کرده‌اند که تصاویر ماهواره‌ای هنوز هیچ موشکی یا پرتاب‌گر سیاری را در محل نشان نداده و سیگنال‌های رادیویی ممکن است مربوط به تمرین‌های نظامی فصل زمستان در کره شمالی باشد.

سرهنگ رو جه‌چان، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، می‌گوید نظارت‌‌های مشترکی همراه ارتش ایالات متحده در جریان است. با این وجود یک مقام دولتی به یون‌هاپ می‌گوید در هفته‌های گذشته نشانه‌هایی از تشدید فعالیت‌های نظامی در کره شمالی دیده شده‌است.

کره شمالی بیش از دو ماه است دست به انجام آزمایش موشکی نزده‌است. واپسین باری که پیونگ‌یانگ آزمایشی در این رابطه انجام داد در پایان تابستان بود که یک موشک بالیستیک را از آسمان ژاپن گذراند.

در آن زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته بود اگر کره شمالی به این کشور یا متحدانش حمله کند، آمریکا چاره دیگری نخواهد داشت جز آن که «کره شمالی را به طور کامل نابود کند».

سپس کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی گفت، آقای ترامپ به دلیل تهدید کره شمالی به «نابودی کامل» بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی را از انجام آزمایش‌های مربوط به موشک‌های بالیستیک و نیز آزمایش‌های هسته‌ای با اهداف نظامی، منع کرده‌است. در پی سرپیچی پیونگ‌یانگ از قطعنامه‌های این شورا، تحریم‌های بین‌المللی مختلفی علیه «جمهوری دمکراتیک خلق کره» تصویب شده‌است.

XS
SM
MD
LG