لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۳۷

کیم جونگ اون: ترامپ به دلیل تهدید کره شمالی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد


کیم جونگ اون
کیم جونگ اون

کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی روز جمعه ۳۱ شهریور ازسخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرده و گفته است،دونالد ترامپ به دلیل تهدید کره شمالی به «نابودی کامل»، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفته بود اگر پیونگ یانگ به آمریکا یا متحدان این کشور حمله کند، آمریکا چاره دیگری نخواهد داشت جز آن که «کره شمالی را به طور کامل نابود کند».

در چند ماه گذشته که آقای ترامپ کار خود را در کاخ سفید آغاز کرده است، تنش میان ایالات متحده و کره شمالی بالا گرفته است. آزمایش‌های موشکی از طرف پیونگ یانگ در همسایگی ژاپن و کره جنوبی، دو متحد آمریکا، و واکنش‌های تند آقای ترامپ که هر بار به نوبه خود با واکنش شدیدتر کره شمالی مواجه شده روزبه‌روز بر این تنش افزوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی «ک.سی.ان.ای.» کره شمالی، کیم جونگ اون روز جمعه گفته است: من فردی که فرماندهی کل قوا آمریکا را به عهده دارد و در سخنرانیش از نابودی کامل کره شمالی سخن گفت را وادار خواهم کرد بهای سنگینی برای این اظهارات پرداخت کند.

رهبر کره شمالی با ابراز تردید در سلامتی روحی رییس جمهوری آمریکا، از این که او به طور علنی خواهان نابود کردن یک کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی شده، انتقاد کرده است.

در حالی رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ هشدار داده که رییس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور فرمانی را امضاء کرد که بر اساس آن ایالات متحده می‌تواند تحریم‌ها علیه موسسات تجاری کره شمالی را گسترده‌تر کند.

دونالد ترامپ می گوید، با این فرمان اجرایی درآمدهای کره شمالی را که هزینه تولید مرگبارترین سلاح‌های تاریخ می‌شود، کاهش خواهد یافت.

به گفته رییس‌جمهوری آمریکا، صنعت نساجی، ماهیگیری، تکنولوژی ارتباطات و صنایع تولیدی کره شمالی طبق فرمان جدید وی هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌گیرند.

دونالد ترامپ گفته است: «برای مدت زمانی طولانی به کره شمالی اجازه داده شده بود تا با سوءاستفاده از نظام مالی بین‌المللی بتواند بر روی برنامه هسته‌ای و موشکی خود سرمایه‌گذاری کند».

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ۲۰ شهریور سال جاری در واکنش به ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی،‌تحریم ها علیه پیونگ یانگ رابه اتفاق آرا تشدید کرد. این تحریم ها صادرات منسوجات کره شمالی و واردات نفت خام به این کشور را هدف قرار داد.

این نهمین قطعنامه تحریمی علیه کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.

XS
SM
MD
LG